Nowa rzeczywistość, której doświadczamy dzięki wirusowi COVID-19 nie jest łatwa dla marek. Dlatego dobry, innowacyjny marketing może okazać się dla nich nieocenionym wsparciem.

O raporcie

Raport został opublikowany na stronie influencermarketinghub.com, a badaniem zostało objętych 237 marek. Wszystko po to, aby zobaczyć w jaki sposób radziły sobie one podczas pandemii wirusa COVID-19. I okazuje się, co nie powinno być zaskakujące, że najgorzej z całą tą sytuacją radzą sobie te firmy, które nie podążają za duchem czasu. 

Firmy & COVID-19

Badania zostały przeprowadzone jeszcze przed końcem marca, natomiast o samej pandemii było już dość głośno, a kolejne kraje odnotowywały wzrost zachorowań. Już wtedy aż 69% marek spodziewało się zmniejszenia wydatkó na reklamę, jeszcze w roku 2020. A aż 65% badanych zauważyło spadek przychodów. Jak się później okazało, ci, których to wówczas nie dotyczyło, zamieszkiwali te regiony, w których COVID-19 dopiero zaczął się pojawiać. 

źródło: influencermarketinghub.com

Kryzys widoczny był również w mediach społecznościowych. Marki publikowały tam bowiem aż 74% treści mniej niż miało to miejsce do tej pory. W dodatku do teraz, w związku z krytyką Facebooka, treści tych wcale nie przybywa. 

źródło: influencermarketinghub.com

Niepokojące mogą również wydawać się dane na temat zmuszenia osób zarządzających firmami do zwolnień pracowników. Aż 38% przyznało się, że być może będzie zobowiązane do takiej decyzji. 

Dobra wiadomość dla markterów

W całej te sytuacji natomiast pojawia się światełko nadziei dla marketerów. Już jedna na cztery firmy deklaruj bowiem wzrost funduszy na działania marketingowe. A ogóle zaangażowanie w posty influencerów wzrosło o 2,9 miliarda. 

źródło: influencermarketinghub.com

Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu