Wady i zalety narzędzi e-marketingowych

fot. © Marek - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Marek - bank zdjęć Fotolia.com

Działania reklamowe w internecie stały się już dla nas codziennością. Wiele marek e-marketing ceni sobie bardziej niż tradycyjne formy reklamy, stają jednak przed ciężkim wyborem – jakie narzędzie marketingowe wykorzystać, aby działania przyniosły zamierzone efekty?

Dobór narzędzia powinien się wiązać ściśle z branżą w jakiej działa dane przedsiębiorstwo. Promocja musi być spójna z ideami przyświecającymi marce. Warto zastanowić się jaki środek będzie najlepszy dla naszej firmy – dlatego dobrze przeanalizować plusy i minusy każdej możliwości.

Działania w wyszukiwarkach

Jedną z nich jest działanie reklamowe w wyszukiwarkach, czyli potocznie pozycjonowanie stron. Im wyższy wynik w rankingu wyszukiwania naszej strony, tym większa szansa na to, że klient przejrzy naszą ofertę i skorzysta z niej. Takie działania pozwalają nam na dokładną analizę sprzedaży i ruchu na naszej witrynie. Umożliwiają również precyzyjne dopasowanie budżetu kampanii i łatwe kontrolowanie tych kosztów. Jest to stosunkowo niedroga opcja, która zapewnia długotrwałe efekty. Są jednak i minusy – przede wszystkim, aby zobaczyć efekty takiej kampanii potrzeba cierpliwości, bowiem rezultaty otrzymujemy z opóźnieniem. Dodatkowo algorytmy wyszukiwarek wciąż ulegają zmianie, w związku z czym to, co działa w tym momencie, niekoniecznie musi zadziałać w przyszłości – to wiąże się z koniecznością wprowadzania ciągłych zmian na naszej stronie.

E – mail marketing

Ten rodzaj działań e-marketingowych to jedna z najstarszych możliwości – co jednak nie oznacza, że jest to gorszy wybór. Do zalet e-mail marketingu można uznać przede wszystkim szeroki zasięg – w dzisiejszych czasach praktycznie każdy użytkownik posiada swoją skrzynkę mailową. Pozwala również zaoszczędzić wiele czasu oraz pieniędzy. E-mail marketing niesie za sobą jednak również pewne zagrożenia – największym z nich jest potraktowanie przez użytkownika naszej wiadomości jako spamu. Kolejnym problemem jest zbudowanie bazy danych, potrzeba na to czasu oraz trochę zaangażowania. Wyzwaniem jest także utrzymanie zainteresowania konsumentów, aby wciąż chcieli otrzymywać od nas treści promocyjne.

Social media

Bardzo popularnym narzędziem wykorzystywanym do promocji marki w ostatnich latach są media społecznościowe. Cieszące się dużym zainteresowaniem portale takie jak np. Facebook, YouTube, Twitter czy Instagram stwarzają marketingowcom wiele możliwości. Wielką zaletą tej formy reklamy jest interaktywność – portale społecznościowe pozwalają nam na zbliżenie się do konsumenta, nadanie naszej firmie ‘ludzkiego’ wizerunku i zdobycie zaufania użytkowników. Dodatkowo dzięki specjalnie dedykowanym narzędziom statystycznym z łatwością zmierzymy efekty kampanii w social mediach. Prowadząc jednak działania w social mediach tracimy kontrolę nad contentem wytwarzanym przez odbiorców, a nie zawsze jest on taki jakbyśmy tego chcieli.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.