Jeżeli macie znajomych z zagranicy, to z pewnością używają oni najpopularniejszego komunikatora WhatsApp, który odnotował 500 milinów zarejestrowanych użytkowników, w tym 465 milionów – aktywnych. W Polsce aplikacja cieszy się coraz większym powodzeniem.

W kategorii komunikatorów WhatsApp, nabyty niedawno przez Facebooka za kwotę 19 miliardów dolarów, zdeklasował daleko konkurencję, osiągając ponad pół miliarda zarejestrowanych użytkowników. Przy czym trzeba wyjaśnić, że wynik ten jest godny podziwu, bo znaczna większość utworzonych profili jest aktywnie wykorzystywana. Inne znane komunikatory jak przykładowo popularny za granicą LINE, notują średnio 200-300 milionów utworzonych kont, ale tylko około połowę aktywnych użytkowników (LINE – 175 mln, Viber – ok. 100 mln).

WhatsApp jest więc wiodącym liderem wśród komunikatorów i cieszy się coraz większą popularnością także w naszym kraju. Fenomen WhatsAppa wynika z kolejnego postępu technologicznego. W czasach, gdy internet staje się powszechnie dostępny w dużych miastach, wygodniejsze i tańsze okazuje się korzystanie z sieci do przesyłania wiadomości tekstowych w zastępstwie SMS-ów. Nastolatkowie z kolei chcą w ten sposób zachować swoją prywatność, bo na Facebooku są już często śledzeni przez rodziców i nauczycieli.

A Facebook Messenger?

Jak donosi portal Recode Facebook Messenger odnotował ostatnio ponad 200 milionów aktywnych użytkowników. To również wysoki wskaźnik. Jest to aplikacja w szczególności licząca się w Polsce, gdzie dominują głównie dwa komunikatory będące w posiadaniu Marka Zuckerberga. Na konferencji finansowej Facebooka wyraźnie zaznaczono, że tendencja użytkowania obu komunikatorów jest wyraźnie rosnąca i w przyszłości zwiększy się ilość nowych użytkowników. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze rosnąca popularność Instagramu. Pozostaje tylko czekać na trzeci komunikator…


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu