Wirtualna rzeczywistość, a w niej… Facebook

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Posty i zdjęcia znajomych w wirtualnej rzeczywistości? Światowy gigant wprowadza aplikację Facebook 360.

Wirtualna rzeczywistość to temat, który od dłuższego czasu jest na tapecie największych firm z branży technologicznej. Odkąd na Facebooku pojawiły się zdjęcia i filmy 360, użytkownicy chętnie zaczęli je wykorzystywać, aby pokazać ulubione drużyny sportowe, backstage show czy urokliwe miejsca na całym świecie, które warto zobaczyć w szerszej perspektywie. Do tej pory opublikowano 25 milionów zdjęć 360 oraz ponad milion filmów wideo w tym formacie. Dotąd możliwe było to tylko z poziomu komputera i urządzeń mobilnych. Teraz taką możliwość zyskali posiadacze okularów Samsung Gear VR, stworzonych ze współpracy z Oculus. Skorzystają oni z nowej aplikacji Facebook 360 od światowego giganta.

Ma ona pomóc na nowo odkrywać zdjęcia i wideo 360 na portalu. Wyłapuje ona publikacje naszych znajomych i osób, które obserwujemy, pozwala na wybór reakcji i dostarczy nam nowych doznań przy ich odbiorze. Jest to pierwsze bezpośrednie połączenie Facebooka z wirtualną rzeczywistością.

Aplikacja skupia się na czterech funkcjach portalu – Eksploruj (Explore), gdzie znajdziemy najpopularniejsze treści od organizacji medialnych, firm i indywidualnych twórców, Obserwowani (Following), czyli content publikowany na Stronach, które lubimy oraz przez naszych znajomych, Zapisane (Saved), czyli wszystkie zachowane treści z naszych Aktualności oraz Oś czasu (Timeline), gdzie możemy załadować własne zdjęcia i wideo 360.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Jej wprowadzenie jest prawdopodobnie pierwszym krokiem w kierunku rozwoju social media w wirtualnej rzeczywistości oraz nowym polem dla działań marketingowych. Facebook deklaruje, że z niecierpliwością czeka na to, aby przekonać się jak użytkownicy będą łączyć się z innymi ludźmi za pomocą aplikacji, w jaki sposób wpłynie to na ich doświadczenia oraz deklaruje, że ma nadzieję przenieść te działania na inne platformy. Czyżbyśmy zatem mogli wyczekiwać aplikacji na okulary innych producentów oraz aplikacji Instagrama i Messengera na nie?

Aplikację można pobrać z oficjalnej strony Oculusa.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.


  • Zasadniczo Facebook nie jest organizacją charytatywną – dochody czerpie z reklamy.
    Jeśli tylko rachunek ekonomiczny będzie obiecujący, to nastąpi dalszy dynamiczny rozwój.
    Jeśli nie, to temat pozostanie tylko mniej istotną alternatywą.