Wymagania rynku i odpowiedź na nie, czyli nowa koncepcja SEO

O czym pamiętać, a czego unikać w marketingu wyszukiwarkowym

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

„Nowa Koncepcja SEO”, czyli projekt realizowany przez WhitePress, któremu patronuje MarketingLink, ma na celu zebranie jak największej liczby materiałów edukacyjnych dotyczących skuteczniej promocji stron internetowych. Autorzy zakładają, że działania SEO powinny być realizowane kompleksowo wraz z innymi usługami i transparentnie raportowane oraz rozliczane.

Zwiększające się wymagania rynku i Google nie są komfortowe dla pozycjonerów. Zarazem jednak są ogromną szansą na stworzenie nowej efektywnej oferty usług. Usługi te mogą być bardzo korzystne i bezpieczne dla klientów, a zarazem pozwalać agencjom znacząco powiększyć ich przychody.

Materiały edukacyjne będą tworzone przez inicjatorów przedsięwzięcia oraz przez ekspertów z  kilkudziesięciu firm partnerskich i są dostępne pod adresem: www.whitepress.pl/nowa-koncepcja-seo.

Jednym z najważniejszych założeń projektu jest rozszerzenie kompetencji agencji SEO. Ich działania nie powinny kończyć się na optymalizacji strony i linkowaniu. Implementacja strategii content marketingowej, działania e-PR, mailing, remarketing, marketing automation to kolejne usługi, które opierają się o zasoby już stworzone przy nowoczesnych działaniach SEO. Realizacja tych usług w formie zintegrowanej to najbardziej efektywne rozwiązanie przy promocji serwisów www.

Autorzy projektu zakładają, że sprzedaż usług w oparciu o model abonamentowy jest bardzo korzystna, zarówno dla klienta, jak i dla agencji SEO. Okazuje się bowiem, że prowadząc działania w oparciu o model abonamentowy usługodawca nie jest w żaden sposób zablokowany przed nawet najdziwniejszymi i najbardziej kreatywnymi pomysłami pozyskania ruchu czy też linku. Rozliczenie z klientem może przybierać wiele form – rozpoczynając od stałego miesięcznego budżetu, poprzez rozliczenia od wykonanych usług (różne natężenie w kolejnych miesiącach), „za sukces”, a kończąc na rozliczeniach mieszanych.

„Działania promocyjne powinny być kompleksowe i transparentne dla klienta” – twierdzi Paweł Strykowski – CEO WhitePress – „Zadaniem agencji powinna być edukacja klienta, który powinien wiedzieć dlaczego pewne usługi są realizowane, jakie będą ich efekty, a jakie są zagrożenia. Współpraca ze świadomym klientem przy dobrej komunikacji wpływa na efektywność działań i pozwala na szybkie wprowadzenie nowych koncepcji i technologii.”

Celem projektu jest wskazanie zarówno firmom i specjalistom SEO, jak i ich klientom sposobu migracji z usług SEO, które są rozliczane automatycznie, do kompleksowych i transparentnych usług o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Proces edukacji został podzielony na 6 etapów: dlaczego warto, jak zacząć, inbound, CM+SEO, e-PR, mierzenie i raportowanie.

„SEO oraz podejście do promocji stron internetowych ewoluuje. Stare schematy przestały działać. Branża SEO poszukując sposobu na bezpieczną i stabilną promocję swoich klientów doszła do momentu, w którym okazało się, że content marketing spełnia wszystkie założenia takiej właśnie strategii.” – mówi odpowiedzialny za projekt Tomasz Stopka – „dodatkowo dobrze przeprowadzona kampania CM jest w stanie wesprzeć kanały referall oraz direct.”

Na dzień rozpoczęcia projektu, na wcześniej wspomnianej już stronie, dostępnych jest ponad 30 eksperckich artykułów. Co miesiąc będą dodawane nowe treści, przeprowadzane webinaria, szkolenia otwarte, a po zakończeniu projektu zostanie wydana książka.

whitepressssssss

Źródło: Whitepress.pl


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.