Forum Marketingu Zintegrowanego pod hasłem “Marketing jutra przyszedł wczoraj!” jest już tylko wspomnieniem. Co warto zapamiętać na dłużej po wydarzeniu?

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB podsumowało 12. edycję Forum Marketingu Zintegrowanego przebiegającego pod hasłem “Marketing jutra przyszedł wczoraj!”. Wydarzenie odbyło się w formule online w dniach 4 i 5 listopada.

– Wspólnie z prelegentami i uczestnikami Forum staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie, jak w bieżącej sytuacji z aktualnymi wyzwaniami radzi sobie branża. Naszym celem było przedstawienie po jakie rozwiązania w obecnych trudnych czasach warto sięgać i gdzie szukać rozwiązań – mówi Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. –  Zdajemy sobie sprawę, że to dopiero początek wyzwań. Wyjątkowe warunki makro pandemii napędzają recesję gospodarczą i skłaniają konsumentów do weryfikacji potrzeb i nawyków zakupowych. Marketerzy i agencje nieustannie muszą reagować na te wyzwania, aby być blisko swoich klientów. Podczas cyku spotkań i warsztatów FMZ Clinic zaplanowanych na najbliższe 3 miesiące, odniesiemy się do bieżących wyzwań towarzyszących pandemii.

Bloki tematyczne

Bloki tematyczne na jakie podzielone zostały spotkania, dotyczyły zagadnień: „Marki zajmują stanowisko”, „Planowanie strategiczne w czasach niepewności. Kryzys szansą dla marek” oraz „360/24 narzędzia marketingu zintegrowanego w praktyce” i skupione były wokół konkretnych działań oraz przykładów ich realizacji. Trzon programu stanowiły najciekawsze z projektów nagrodzonych podczas konkursu efektywności i innowacyjności Golden Arrow, realizowanego przez SMB wspólnie z Media Marketing Polska.

Często przewijającym się w prelekcjach stwierdzeniem było określenie – „konsumenci głosują portfelami“, wybierając marki spójne ze swoim światopoglądem. Jednocześnie konsumenci oczekują większego wpływu marek na rzeczywistość i brania odpowiedzialności za to, w którą stronę zmierza świat. Marka bez wartości i swojego zdania przestaje być wiarygodna.

– Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie – czy i w jakich sprawach marki powinny zajmować stanowisko? Wniosek do jakiego doszli prelegenci i zaproszeni do dyskusji eksperci, był jednoznaczny – zajmowanie stanowiska przez markę jest trudne, kosztowne i naraża ją na hejt – opisuje Urszula Zarańska i dodaje: – Przedstawione case’y pokazały jednak, że podjęcie decyzji o budowie tożsamości brandu na jasno określonych wartościach, przynosi ogromne korzyści w postaci wzrostu wiarygodności i zaufania marki wśród grupy, do której kieruje swoje komunikaty.

Słuchacze Forum w trakcie prelekcji w każdym z bloków tematycznych odpowiadali na pytania związane m.in. z podejmowaniem społecznych tematów w ramach kampanii marketingowych; oczekiwań zaangażowania się marek w tematy społeczne i polityczne; a także te dotyczące świadomości ekologicznej, stosowanych w codziennej pracy narzędzi, bieżących realiów pracy utrudnionych przez skutki pandemii.

Aktywni uczestnicy

Dzięki stworzonej w ten sposób platformie wymiany wiedzy i opinii prelegentów z uczestnikami, udało się aktywnie zaangażować słuchaczy 12. Forum FMZ. Z ankiet przeprowadzonych wśród uczestników, a było ich ponad stu, dowiadujemy się, że pomysły dotyczące budowania marki na konkretnych wartościach, zazwyczaj pochodzą od działów marketingu i PR, w drugiej kolejności od Zarządu. Dodatkowo 51% firm podejmuje ważne społecznie tematy w akcjach marketingowych. 27% uczestników FMZ odpowiedziało twierdząco na pytanie czy firma była zmuszona w ostatnim czasie do redukcji etatów.

Uczestnicy odpowiedzieli łącznie na ponad 60 pytań związanych z tematami prelekcji, a statystyki przedstawiane były na bieżąco i komentowane.

Forum będzie miało swoją kontynuację w postaci warsztatów o nazwie FMZ Clinic zaplanowanych na najbliższe 3 miesiące. Każdy z nich podejmie inną tematykę, ale łączącą je ideą jest podpowiedzenie, jak w „nowych czasach” działać, reagować, planować, pisać, radzić sobie ze stresem, z jakich narzędzi korzystać i w jaki sposób.

Pełna lista warsztatów na https://fmz.smb.pl

Wszystkie wystąpienia zostały nagrane i będą udostępnione uczestnikom wydarzenia pod adresem: https://fmz.smb.pl

Czego możemy dowiedzieć się dzięki ankietom?

W kontekście poruszonego tematu zaangażowania marek w „Strajk Kobiet”, marketerzy wyrazili swoje zdanie:

W kontekście tematu „Covid to tylko przygrywka. Co może zrobić marketer by uratować Ziemię” poświęconemu ekologicznym postawom w budowie marek marketerzy odpowiedzieli:

Podczas spotkania zbadano też nastroje panujące wśród marketerów związane z obecną trudną dla rynku sytuacją. Poniżej kilka wybranych pytań i odpowiedzi:


 

MARKETINGLINK jest patronem medialnym wydarzenia


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu