YouTube w znacznej mierze opiera się na przeciętnych filmikach średniej jakości generowanych przez zwykłych użytkowników. Serwis jednak coraz bardziej specjalizuje się – stąd w ostatnim czasie pojawiło się szereg nowych rozwiązań jakościowych i biznesowych (m.in. filmy 3D czy dotacje dla autorów najpopularniejszych wideo). Ogromna ilość użytkowników zmusza władze YT do targetowania treści – przypadkowe filmiki przestają już być wystarczające.

Coś dla wielbicieli talentów

Obecnie władze serwisu ruszają z dwiema nowymi inicjatywami dedykowanymi różnym grupom użytkowników. Pierwsza z nich zakłada wykorzystanie filmików celebrytów. Mają być to ciekawe dla internautów, wysokiej jakości materiały. Serwis planuje przyciągnąć 20 gwiazd, z których każda dostanie około pięciu milionów dolarów. W zamian za to gwiazdy muszą nagrywać i publikować na bieżąco filmy z ich udziałem.

W ten sposób YouTube chce wyznaczyć wyraźną granicę między własnymi materiałami a tymi dodawanymi przez zwykłych użytkowników i pokazać, na czym polega różnica. Czy takie działania przyniosą korzyść serwisowi? Finansową – z pewnością tak. Serwis zarabiać będzie przede wszystkim na reklamach. Wizerunkową – przekonamy się, gdy w sieci pojawią się pierwsze materiały. Wiele zależy od osób, które zdecydują się wziąć udział w projekcie.

Coś dla zaangażowanych społecznie

Drugi z projekt różni się diametralnie od wyżej opisanego. YouTube rusza z konkursem DoGooder Non-Profit Video Awards, w którym wziąć udział mogą organizacje non profit. Ich zadaniem jest stworzenie ciekawego filmu zachęcającego społeczność internetową do poparcia jakiegoś szczytnego celu. Lczy się kretywność, skuteczność oraz to, by filmy nie były wyprodukowane za więcej niż 500 dolarów.

W ten sposób YT chce pokazać, że nawet nie mając dużego budżetu można wyprodukować wartościowy materiał na odpowiednim poziomie wyróżniający się ciekawym pomysłem. Nie ma ograniczeń co do rodzaju przedsięwzięcia i tematyki pomocy. Póki co w konkursie wziąć udział mogą jednak organizacje tylko ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii.

Władze serwisu planują przyznać 4 nagrody w różnych kategoriach – każda to 10 tysięcy dolarów dotacji oraz kamera Flip. Filmy będą wyróżnione na stronie głównej YouTube. Na serwisie przewidziano także dodatkowe funkcje dla stron organizacji biorących udział w konkursie, m.in. przyciski umożliwiające finansowe wsparcie projektów.

Przykładowe wideo organizacji walczącej z nowotworami można zobaczyć tutaj.

Autorka artykułu: Bogumiła Matuszewska


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu