Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala użytkownikom zbliżyć się do produktów. Niemal dosłownie.

Aby przyciągnąć konsumentów, potrzebujemy coraz bardziej emocjonujących, oryginalnych i zapadających w pamięć kampanii. Virtual Reality wychodzi naprzeciw tym potrzebom, a firmy coraz śmielej po niego sięgają. Już około 75% największych światowych marek zdecydowało się wdrożyć VR do swoich strategii reklamowych. Przygotowaliśmy kilka inspiracji, które może i Was przekonają, że nowe technologie świetnie sprawdzają się w marketingu.

The North Face

Marka The North Face zorganizowała w jednym ze swoich salonów akcję promocyjną, podczas której kilku klientów mogło uczestniczyć w przejażdżce psim zaprzęgiem z wykorzystaniem gogli VR. Każdy z nich pomyślał, że to fascynujące doświadczenie, które mogą przeżyć bez wychodzenia ze sklepu. Wszyscy byli w błędzie, bo nikt z realizatorów nie wspomniał o nieopuszczaniu salonu… Akcja miała niespodziewany finał –  zobaczcie sami.

Star Wars


Chyba każdy fan Gwiezdnych Wojen marzył za młodu o spacerze po bezkresnych piaskach Tatooine lub locie Sokołem Milenium u boku Hana Solo. Dziś te marzenia wcale nie brzmią nieosiągalnie, bo dzięki wirtualnej rzeczywistości odległa galaktyka stała się nam dużo bliższa. Twórcy Łotra Jeden dali bowiem fanom okazję zajrzenia za wirtualne kulisy bitwy pomiędzy rebeliantami i szturmowcami.

Adidas

Aby promować kolekcję Outdoor Terex, Adidas zdecydował się postawić na dreszczyk emocji. Materiał 360 wykorzystany w działaniach został przygotowany podczas wyprawy dwóch znanych wspinaczy – Bena Ruecka i Delaney’a Millera – pasmem górskim Bavellas na Korsyce. Po obejrzeniu zapierającej dech relacji ze wspinaczki widzowie mogą sami spróbować zdobyć ten górski szczyt w wirtualnej rzeczywistości.

Merrel

Pozostańmy jeszcze na moment wysokogórskich klimatach, aby przyjrzeć się działaniom marki Merrel. Producenci obuwia trekkingowego zadbali o to, by ich klienci na długo nie zapomnieli przeżyć… ze sklepu. Merrel stworzył scenografię, która w połączeniu z goglami VR i technologią przechwytywania ruchu, pozwalała użytkownikom poczuć się jak na prawdziwym, niebezpiecznym górskim szlaku!

TOMS

TOMS to firma obuwnicza znana z filantropii. Za każdą sprzedaną parą stoi druga, podarowana osobie potrzebującej. Producenci chcieli, aby ich klienci na własne oczy zobaczyli, jak ich zamówienia wpływają na życie innych. Zabrali ich w wirtualną podróż do Kolumbii – na spotkanie z dziećmi, które otrzymały dzięki nim nowe buty.

Te i wiele innych kampanii opartych na VR pokazują, że innowacyjne strategie marketingowe mogą dostarczyć konsumentom niezapomnianych wrażeń, które – świadomie lub nie – połączą z konkretną marką. Oferowanie wyjątkowych, wciągających doświadczeń pozwala zdobyć zainteresowanie i lojalność klientów w całkowicie nowy sposób. Warto zastanowić się, jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość u siebie.