5 intrygujących kampanii z wykorzystaniem VR
Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala użytkownikom zbliżyć się do produktów. Niemal dosłownie.
![](https://marketinglink.pl/wp-content/uploads/2018/09/Virtual-Reality.jpg)
Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala użytkownikom zbliżyć się do produktów. Niemal dosłownie.
Aby przyciągnąć konsumentów, potrzebujemy coraz bardziej emocjonujących, oryginalnych i zapadających w pamięć kampanii. Virtual Reality wychodzi naprzeciw tym potrzebom, a firmy coraz śmielej po niego sięgają. Już około 75% największych światowych marek zdecydowało się wdrożyć VR do swoich strategii reklamowych. Przygotowaliśmy kilka inspiracji, które może i Was przekonają, że nowe technologie świetnie sprawdzają się w marketingu.
Marka The North Face zorganizowała w jednym ze swoich salonów akcję promocyjną, podczas której kilku klientów mogło uczestniczyć w przejażdżce psim zaprzęgiem z wykorzystaniem gogli VR. Każdy z nich pomyślał, że to fascynujące doświadczenie, które mogą przeżyć bez wychodzenia ze sklepu. Wszyscy byli w błędzie, bo nikt z realizatorów nie wspomniał o nieopuszczaniu salonu… Akcja miała niespodziewany finał – zobaczcie sami.
Aby promować kolekcję Outdoor Terex, Adidas zdecydował się postawić na dreszczyk emocji. Materiał 360 wykorzystany w działaniach został przygotowany podczas wyprawy dwóch znanych wspinaczy – Bena Ruecka i Delaney’a Millera – pasmem górskim Bavellas na Korsyce. Po obejrzeniu zapierającej dech relacji ze wspinaczki widzowie mogą sami spróbować zdobyć ten górski szczyt w wirtualnej rzeczywistości.
Pozostańmy jeszcze na moment wysokogórskich klimatach, aby przyjrzeć się działaniom marki Merrel. Producenci obuwia trekkingowego zadbali o to, by ich klienci na długo nie zapomnieli przeżyć… ze sklepu. Merrel stworzył scenografię, która w połączeniu z goglami VR i technologią przechwytywania ruchu, pozwalała użytkownikom poczuć się jak na prawdziwym, niebezpiecznym górskim szlaku!
TOMS to firma obuwnicza znana z filantropii. Za każdą sprzedaną parą stoi druga, podarowana osobie potrzebującej. Producenci chcieli, aby ich klienci na własne oczy zobaczyli, jak ich zamówienia wpływają na życie innych. Zabrali ich w wirtualną podróż do Kolumbii – na spotkanie z dziećmi, które otrzymały dzięki nim nowe buty.
Te i wiele innych kampanii opartych na VR pokazują, że innowacyjne strategie marketingowe mogą dostarczyć konsumentom niezapomnianych wrażeń, które – świadomie lub nie – połączą z konkretną marką. Oferowanie wyjątkowych, wciągających doświadczeń pozwala zdobyć zainteresowanie i lojalność klientów w całkowicie nowy sposób. Warto zastanowić się, jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość u siebie.
Send this to a friend