Google coraz szybciej nadrabia zaległości związane z technologią SEO. Wynikiem tego jest znaczący wzrost trudności optymalnego wypozycjonowania strony. Google wprowadził serię algorytmów, które nie tylko znacząco utrudniają manipulowanie pozycją w rankingach wyszukiwania, ale i eliminują tych, którzy zostali złapania na korzystania z SEO w czarnych kapeluszach. 

Poziom trudności nie powinien jednak zrazić właścicieli stron. Rezygnacja z optymalizacji strony internetowej pod względem organicznych wyszukiwarek mogłaby okazać się strzałem w stopę. Obecna sytuacja w branży SEO rzuca wyzwane specjalistom. Ci, którzy do tej pory ograniczali się do backlinkingu i rankingów sami pozbawiają siebie pracy.

Z czego zatem należy jeszcze skorzystać?

  1. Wykorzystaj dane pochodzące z Ranking Factors 2016

Na początku najlepiej skupić na elementach kluczowych dla skutecznego SEO. Z pomocą przychodzi Moz i jego Ranking Factors 2016. Z przeprowadzonych badań wynika, że do wskaźników wywierających największy wpływ na wypozycjonowanie strony mają:
– dostosowanie jej do używania na urządzeniach mobilnych – ↑88%
– postrzegana przez klientów wartość strony –↑ 81%
– wykorzystanie danych ze statystyk –↑ 67%
– czytelność i design –↑ 67%

Natomiast do czynników, których wpływ będzie nie tylko malał, ale które mogą się przyczynić również do wyrządzenia szkód na Twojej stronie należą:
– płatne linki – ↓55%
– anchor text – ↓49%

  1. Zoptymalizuj swoją stronę pod względem wyszukiwalności w urządzeniach mobilnych

Liczba wyszukiwani na urządzeniach mobilnych stale rośnie. Obecnie szacuje się 43% wzrost w porównaniu do zeszłorocznych danych. Mobilne wyszukiwarki internetowe coraz szybciej stają się normą, o czym świadczą statystyki:
– 4 na 5 konsumentów korzysta z wyszukiwarek na urządzeniach mobilnych
– 70% wyników wyszukiwań na urządzeniach mobilnych prowadzi do akcji w przeciągu godziny
– 1,2 miliarda ludzi korzysta głównie z urządzeń mobilnych
– korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych stanowi 15% całego ruchu wykonywanego w internecie

Wraz z szybkim wzrostem użycia smartfonów i tabletów, Twoi odbiorcy są ciągle poruszającym się targetem – zatem najlepszym sposobem na skontaktowanie się z nimi jest właśnie zoptymalizowanie wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

  1. Skup się na użytkownikach

Zamiast słów kluczowych, zastanów się nad long tail keywords i ogólnymi tematami wyszukiwanymi przez użytkowników. Wyszukiwarki są już na tyle rozwinięte, by zrozumieć intencje użytkowników, więc napisany przez Ciebie content może w sposób bardziej naturalny angażować czytelników.

Jedną z głównych zmian jak zaszły w strategiach SEO to przejście ze słów kluczowych do koncentracji na celach i zamiarach użytkowników. Relacja między słowami-kluczami a wysokimi pozycjami w rankingu nie jest teraz tak znacząca jak wcześniej.

  • Skup się na tym, by słowa kluczowe były jak najbardziej naturalne dla Twoich użytkowników. Nie bój się korzystać z long-tail keywords. Są to frazy składające się co najmniej z trzech słów, dzięki czemu zyskują na dokładności. Najczęściej stosuje się je w przypadku branż niszowych, jednak mają także swoje stałe miejsce w strategiach pozycjonerskich  – są to słowa mniej popularne i rzadziej występujące w indeksach ale jednocześnie mniej konkurencyjne.
  • Podczas researchu skup się na istotnych tematach i tytułach, wokół których chcesz budować swój content. Słowa klucze to nie wszystko.
  • Skorzystaj ze statystyk, by sprawdzić które frazy generują najwięcej ruchu na stronie. Spróbuj zrozumieć dlaczego Twoi odbiorcy wyszukują właśnie tych fraz.
  1. Pamiętaj o elementach lokalnych

Nasze mobilne społeczeństwo coraz częściej korzysta z nieograniczonych możliwości podróżowania. Kiedyś nieodłącznym elementem różnych wypraw była mapa, dziś skutecznie zastąpiona przez smartfon. Dzięki niemu sprawdzimy nie tylko drogę, ale i znajdziemy najbliższe restauracje czy sklepy. Dotyczy to jednak nie tylko podróżujących, Intenet daje nam możliwość wyszukania i sprawdzenia informacji dotyczących różnych miejsc w pobliżu nas. Stwarza to kolejne możliwości dla specjalistów SEO.

Z badań wynika, że:

  • 50% odwiedzających stronę internetową sklepu, odwiedza go tego samego dnia,
  • 60% konsumentów polega na lokalnych informacjach, które widzą w reklamach,
  • znalezienie lokalnych informacji w 50% stanowi powód korzystania z przeglądarek na urządzeniach mobilnych.

zakupy11

Jak w takim razie zapewnić sobie stałe miejsce wśród lokalnych informacji?

  • Sprawdź czy Twoja strona internetowa znajduje się na listach prowadzonych przez Yahoo, Bing i Google.
  • Upewnij się, że Twoja pozycja zawiera nazwę firmy, branżę w jakiej działa, adres, telefon kontaktowy i inne informacje, których Twój potencjalny klient może potrzebować.
  • Spersonalizuj swój content, poprzez użycie słów kluczowych odnoszących się do specyficznej lokalizacji.
  1. Im dłużej tym lepiej

W pierwszych latach korzystania z SEO marketerzy polecali pisanie artykułów bogatych w słowa kluczowe, które zawierały około 200-250 słów. Jednak teraz rozmiar liczy się bardziej, a artykuły stają się coraz dłuższe. Najlepiej by liczyły ponad 2500 słów.

  • Content zawierający więcej niż 2000 słów generuje więcej linkowania i udostępnień w mediach społecznościowych.
  • Content o długości pomiędzy 2250 a 2500 odpowiada za generowaniu większego ruchu organicznego.

Może się jednak wydawać, że stworzenie tak obszernego contentu to zbyt wymagające zadanie. Jednak i na to są pewne rady:

  • Zanalizuj swój temat i zastanów się dlaczego odbiorcy są nim zainteresowani?
  • Zastanów się jakie są Twoje dotychczasowe doświadczenia związane z tym tematem. Podziel się z czytelnikami tymi historiami, by wzbogacić swój content.
  • Rozpoznaj i spróbuj odpowiedzieć na pytania, które mogą zadawać Twoi odbiorcy.
  • Rozpocznij swój artykuł od kilku mniejszych wątków powiązanych z Twoim tematem.
  • Swoje małe idee odnoś do głównych punktów, za każdym razem stosując osobne nagłówki.
  • Korzystaj z wykresów, obrazków, filmów, które będą wspierać przekazywaną przez Ciebie treść.
  1. Bezpieczeństwo i SEO.

W skrócie HTTPS „S” oznacza właśnie bezpieczeństwo. Dodanie dodatkowych zabezpieczeń jest strategią preferowaną przez Google. Starają się oni zachęcić właścicieli stron do korzystania poprzez umieszczanie “zabezpieczonych” stron wyżej w rankingach.

Taka polityka sprawia, że coraz więcej firm będzie z nich korzystało, a ich stosowanie coraz szybciej staje się normą.

  1. Upewnij się, że Twój content zostanie znaleziony dzięki wyszukiwarkom dźwiękowym

Urządzenia mobilne stają się coraz bardziej zaawansowane i coraz więcej z nich posiada możliwości korzystania z aplikacji sterowanych głosem np.: Apple Siri, Google Now czy Microsoft Cortana.

Stwarza to nową drogę do poszukiwań, w których ręce stają się zbędne. Jest to sposób szczególnie ceniony przez osoby będące zawsze w biegu, wiecznie się śpieszące i efektywnie wykorzystujące multi-tasking.

Według badania przeprowadzonego przez Google większość użytkowników korzystających z wyszukiwarek głosowych używa ich pytając. Nastolatki i dorośli korzystają z takich wyszukiwarek głównie podczas oglądania telewizji i spędzania czasu ze znajomymi.

Kiedy używamy wyszukiwarek głosowych?

Nastolatki Dorośli
czas z przyjaciółmi 57% 24%
kąpiel 22% 15%
gotowanie 8% 23%
ćwiczenia fizyczne 17% 15%
oglądanie telewizji 59% 36%

 

przyjaciele

Kluczową kwestią staje się zaprojektowanie contentu, w taki sposób by łatwo było go wyszukać za pomocą wyszukiwarek głosowych.

  • Korzystaj z long-tail keywords podobnych do języka mówionego i takich, które są najczęściej wykorzystywane do wyszukiwań głosowych.
  • Wykorzystaj dane, które zobrazują kiedy użytkownicy najczęściej korzystają z wyszukiwarek głosowych.

Branża SEO cały czas się rozwija i strategie, których używaliśmy w zeszłym roku bardzo szybko tracą na aktualności i nie wywierają już takiego wpływu na poprzednio. Ponowna ocena strategii i wprowadzenie ulepszeń pozwoli Twojemu SEO nadążyć na obecnymi trendami.