W grudniowym wydaniu miesięcznika Media i Marketing Polska można znaleźć dwa nowe poradniki e-marketingowe: “Gry w marketingu” i “Realizacja projektów internetowych”, które opracowali eksperci IAB Polska. Poradniki te przygotowane zostały specjalnie dla marketerów przez członków grup roboczych: Gry w marketingu i Technologie, działających w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

– Nowe poradniki przygotowane przez ekspertów IAB Polska stanowią unikalne kompendium wiedzy, zarówno teoretycznej jak i praktycznej, na temat wykorzystania gier i projektów internetowych w marketingu. Mam nadzieję, że podobnie jak poprzednie publikacje IAB, będą one przydatne dla marketerów w planowaniu i prowadzeniu działań marketingowych w sieci
– mówi Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska.

Poradniki “Gry w marketingu” i “Realizacja projektów internetowych” to już piąta i szósta z kolei publikacja tego typu przygotowana w 2010 roku. Wcześniej dzięki współpracy IAB Polska i wydawcy miesięcznika Media i Marketing Polska wydane zostały poradniki: “Brand advertising online”, “Wideomarketing”, “Marketing mobilny” i “WoMM”.

Jak wyjaśnia Jacek Jankowski, szef grupy roboczej Gry w marketingu w IAB Polska, publikacja “Gry w marketingu” stanowi wstęp do najdynamiczniej rozwijającej się ostatnimi laty gałęzi marketingu, w tym marketingu interaktywnego. Autorzy skupili się w niej nie tylko na przedstawieniu narzędzi związanych z grami w marketingu, ale także dużo uwagi poświęcili na przedstawienie graczy oraz obalanie mitów wokół średniego wieku, wykształcenia czy pozycji społecznej osób grających, jak i samych oczekiwań względem gier, także gier reklamowych. – Mam nadzieję, że szczegółowe przedstawienie takich narzędzi jak gry reklamowe (advergames) oraz reklama dynamiczna (in-game advertising), znajdzie coraz większe uznanie w budżetach reklamodawców w Polsce, tak jak już się to dzieje od kilku lat na świecie – podkreśla Jankowski.

– Naszym głównym celem w pracach nad poradnikiem “Prowadzenie projektów internetowych” było przekazanie wiedzy umożliwiającej lepsze zrozumienie obu stron – zleceniodawcy i wykonawcy projektu – mówi Szymon Szymczyk, PR Manager w Empathy Internet Software House oraz szef grupy roboczej Technologie w IAB Polska. – W poradniku przyglądamy się kolejnym etapom realizacji projektu i wskazujemy dobre praktyki ułatwiające doprowadzenie go do szczęśliwego końca – dodaje.

Wszystkie wydane dotychczas poradniki e-marketingowe IAB Polska można pobrać w wersji elektronicznej ze strony: www.iabpolska.pl/do-pobrania.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu