Jak stworzyć dobre CTA?
Najważniejszym celem dobrego CTA jest zachęcenie użytkownika do wykonania określonej akcji, czyli kliknięcia. O czym należy pamiętać wybierając jego formę?
Najważniejszym celem dobrego CTA jest zachęcenie użytkownika do wykonania określonej akcji, czyli kliknięcia. O czym należy pamiętać wybierając jego formę?
Call To Action (CTA), czyli wezwanie do działania to link/przycisk, po kliknięciu którego użytkownik zostaje przeniesiony w miejsce docelowe, czyli np. na landing page lub kartę produktu w sklepie internetowym.
Takie wezwania do działania mogą przybierać różne formy – podkreślonego tekstu np. Czytaj więcej… lub graficznego przycisku np. Kup teraz!, Sprawdź! Przyciskowi CTA towarzyszy tekst, który jest wezwaniem do wykonania określonego działania np. do przeczytania całego artykułu (Czytaj więcej…), kupienia produktu (Kup teraz!), dokonania rezerwacji pokoju (Zarezerwuj teraz!), zapisania się do newslettera (Zapisz się!).
Wyraziste przyciski call to action sprawiają, że uwaga użytkowników może zatrzymać się na nich na dłużej i zachęcić do wykonania działania np. przeczytania dalszej części artykułu lub dodania produktu do koszyka. Umieszczając jednoznaczne CTA zwiększamy szanse na to, że dana osoba zainteresuje się tym, co oferujemy na stronie internetowej np. przeczyta artykuł, obejrzy ofertę. Pamiętać trzeba, że przycisk call to action spełni swoje zadanie tylko w przypadku, gdy zostanie umieszony we właściwym miejscu np. wyodrębnianej sekcji menu lub na grafice. Nie sprawdzą się CTA umieszone w stopce strony, albo na końcu długiego artykułu, który wymaga przewijania.
Send this to a friend