W marcu Facebook obwieścił światu, że oficjalnie (po kilkumiesięcznych testach) wprowadza reklamy wideo, tzw. Premium Video Ads. Od tego czasu nowy format reklamowy jest konsekwentnie wdrażany w coraz to nowych krajach. W maju do krajów, w których Facebook oferuje reklamy wideo dołączyły Australia, Brazylia, Francja, Japonia, Kanada, Niemcy i Wielka Brytania.
Kontekst i dopasowanie
Teraz przyszedł czas na kolejny krok w kierunku uczynienia z formatu wideo istotnego źródła dochodów Facebooka. W tym celu spółka zakupiła platformę reklamową LiveRail, która zajmuje się optymalizowaniem spotów wideo. Dzięki temu reklamy wideo wyświetlane przez Facebooka mają być jeszcze bardziej kontekstowe i lepiej dopasowane do odpowiedniej publiczności, a dzięki temu atrakcyjniejsze dla reklamodawców. Z drugiej strony, dzięki LiveRail Facebook będzie zarabiał na wyświetlaniu reklam w całym internecie. Szacowana wartość transakcji oscyluje wokół 400-500 mln dolarów.
Platforma LiveRail powstała w 2007 roku. Twórcom contentu wideo oferuje kompleksową ofertę w zakresie promocji ich treści, dostarczając wszelkie niezbędne informacje. Wśród dotychczasowych klientów LiveRail warto wymienić chociażby serwisy wideo Dailymotion i CBS Interactive, amerykańską ligę baseballa MLB czy kanał telewizyjny ABC Family. Każdego miesiąca za pośrednictwem platformy wyświetlanych jest blisko 7 miliardów spotów wideo.
Facebook połączy potencjał mobile i wideo?
Przypomnijmy, że w portfolio Facebooka od maja znajduje się już platforma reklamy mobilnej – Audience Network. Niewykluczone, że Facebook połączy potencjały obu platform w celu wyświetlania reklam wideo w mobilnych aplikacjach.
Komunikaty prasowe obydwu spółek dostępne tutaj i tutaj.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!