Artykuł znajduje się poniżej reklamy

Nikogo nie trzeba już chyba przekonywać do konieczności personalizacji komunikatów marketingowych. W czasach, w których średnio 50% zawartości naszej skrzynki pocztowej stanowią newslettery, a 20% aktualizacje z sieci społecznościowych, może okazać się jednak, że – aby przyciągnąć uwagę konsumenta i wygrać z konkurencją – marketerzy potrzebują czegoś więcej, niż standardowa personalizacja.

Zaufanie konsumentów w dobie personalizacji

Często czytamy o frustracji konsumentów z powodu „atakujących” ich zewsząd reklam. Kiedy przyjrzymy się statystykom okazuje się jednak, że diagnoza jest nieco bardziej skomplikowana – na szczęście na korzyść marketerów. O ile bowiem ponad 70% konsumentów ma negatywne podejście do newsletterów i mailingów reklamowych, to tylko 8% wyraźnie twierdzi, że nie chce ich otrzymywać w ogóle. Użytkownicy nie mają więc nic przeciwko reklamom jako takim, a jedynie reklamom nieodpowiadającym ich oczekiwaniom – najczęściej z powodu braku personalizacji. Ważna jest przy tym nie tylko zindywidualizowana treść czy oferta, ale także kwestie dotyczące na przykład czasu wysyłki – niemal połowa konsumentów preferuje otrzymywanie komunikatów z częstotliwością, którą może samodzielnie określić.

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 83% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu