Jak działa remarketing?
Każdemu z nas z pewnością zdarzyło się oglądać ciekawy produkt, ale nie dokonać zakupu i o nim zapomnieć. Z pomocą przychodzi remarketing.
Każdemu z nas z pewnością zdarzyło się oglądać ciekawy produkt, ale nie dokonać zakupu i o nim zapomnieć. Z pomocą przychodzi remarketing.
Nie zawsze zakup w naszym ulubionym sklepie nie zostaje sfinalizowany dlatego, że dana oferta nie była dla nas interesująca. Być może widząc ją byliśmy w pracy i nie mieliśmy czasu dokonać transakcji, może odebraliśmy ważny telefon i zajęliśmy się czymś innym, zaczął się ulubiony serial lub dziecko poprosiło o coś do jedzenia.
Opcji jest wiele, jednak z punktu widzenia e-przedsiębiorcy każda z nich to duża strata, ponieważ użytkownik zainteresował się ofertą, ale ostatecznie i tak opuścił witrynę. I w tym momencie z pomocą przychodzą możliwości remarketingu, które przypominają nam o produkcie i zapraszają do powrotu na stronę.
Jak określa Google, remarketing to sposób na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z Twoją aplikacją mobilną lub witryną. Jest to więc forma, która pozwala dotrzeć z naszą reklamą do użytkownika podczas, gdy korzysta on z wyszukiwarki czy innych witryn partnerskich Google. Daje to szansę na zwiększenie świadomości marki lub sprawienie, że zdecyduje się on na zakup naszego produktu.
Wspomniane zaproszenie klienta do powrotu to nie jedyna funkcja remarketingu. To także sposób na systematyczne przypominanie odbiorcom reklam o swojej ofercie. Remarketing to skuteczny sposób na precyzyjne dotarcie do tych osób, które w jakikolwiek sposób weszły w interakcje z naszą firmą lub dodały dany produkt do koszyka, lecz nie sfinalizowały transakcji. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ przeciętnie nie więcej niż 2% użytkowników odwiedzających sklep konwertuje. Warto zatem zawalczyć o pozostałe 98%!
Ciekawostkę jest fakt, że remarketing i retargeting, choć brzmią bardzo podobnie, to odrębne pojęcia, które pomieszały się za sprawą… Google! Czym się różnią te działania? Dowiesz się zaglądając do naszego artykułu „Retargeting vs remarketing – co je łączy, a co dzieli?”.
Jak działa remarketing dostępny w ramach Google Ads? W ramach kampanii reklamowej można wyświetlać użytkownikom określoną kreację reklamową, na przykład zachęcającą do powrotu do sklepu lub prezentować dokładnie te produkty lub usługi, które oglądali potencjalni klienci. W pierwszym wypadku mamy na myśli remarketing standardowy, w drugim – remarketing dynamiczny.
Zasadniczo najlepszą opcją jest używanie remarketingu dynamicznego, ponieważ reklama jest w tym wypadku spersonalizowana a co więcej, Google Ads automatycznie dopasowuje układy do miejsc, w którym pojawiają się reklamy.
Chcąc korzystać z remarketingu w Google Ads trzeba zacząć od połączenia konta Google Ads z Google Analytics. Alternatywą jest dodanie specjalnego tagu remarketingowego. W ten sposób Google będzie zbierało dane niezbędne do kompletowania list remarketingowych.
Kolejny etap to przygotowanie kreacji graficznej. Jak powinien wyglądać dobry projekt? Najlepiej postawić na prostą formę, która w bezpośredni sposób zachęca do powrotu na stronę i jednocześnie utrwala wizerunek marki u odbiorcy. Reklamę displayową można przygotować w kilku rozmiarach lub w jednym, który dynamicznie dopasuje się do różnych rozmiarów. Jak to wygląda w praktyce? Wystarczy zerknąć na różne formaty reklam przygotowanych w ramach kampanii Media Expert.
Reklamy wyświetlają się w całej reklamowej sieci Google, również na YouTube. Oto przykład baneru reklamowego wkomponowanego w okienko z filmem.
Warto też wiedzieć, że reklamy displayowe nie wyczerpują możliwości kampanii remarketingowej. Google umożliwia też wyświetlanie dopasowanych do użytkowników remarketingowych reklam wideo. Wyświetlają się one zazwyczaj przed materiałem wideo, który użytkownik chce oglądać na YouTube.
Mając przygotowane kreacje reklamowe można przystąpić do konfiguracji kampanii. Zaczynamy od stworzenia listy remarketingowej zgodnie z kryteriami, które nas interesują. Można oczywiście zdać się na automatyczne rozwiązania proponowane przez Google Ads, ale często warto wprowadzić własne ustawienia zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
Google Ads umożliwia między innymi wyświetlanie reklam według harmonogramu, ograniczenie maksymalnej ilości wyświetleń na użytkownika czy też wyświetlanie reklam wtedy, gdy użytkownik spełni określone kryteria, na przykład znajdzie się w określonej lokalizacji albo dokona określonych czynności takich, jak porzucenie koszyka, dodanie produktu do porównania czy przeglądanie określonej sekcji strony.
Precyzyjny przekaz, kierowanie reklam w optymalnym czasie, duży zasięg, a przy tym łatwe tworzenie atrakcyjnych wizualnie projektów tekstowych, graficznych i wideo, sprawiają, że nie warto pomijać remarketingu w swojej strategii marketingowej.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend