Pomimo wielu wysiłków podejmowanych przez jego twórców, Google+ wciąż nie jest dla internautów żadnym magnesem. Pokazują to dane dotyczące zaangażowania użytkowników. Wynika z nich, że statystyczny użytkownik Google+ spędził w serwisie na przestrzeni marca niespełna 7 minut. Niewielkim pocieszenie dla firmy z Mountain View może być fakt, że serwis w szybkim tempie pozyskuje nowych użytkowników.

Badanie dotyczące zaangażowania użytkowników niektórych serwisów społecznościowych przeprowadziła firma Nielsen. Wyniki pokazują, że Google+ wciąż dzieli przepaść od Facebooka jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników.

Przepaść w generowanym zaangażowaniu

Z danych otrzymanych przez analityków Nielsena wynika, że w marcu użytkownik Google+ spędził w serwisie zaledwie 6 minut i 47 sekund. To wprawdzie znaczący wzrost, jeśli porównać te wyniki do danych comScore za luty 2012 r. (3,3 min), ale w dalszym ciągu śmiesznie mało, biorąc pod uwagę pompę z jaką G+ wchodził na rynek.

W przypadku Facebooka wynik jest kilkadziesiąt razy wyższy – 6 godzin i 44 minuty. Warto zauważyć, że rok temu ten wynik był lepszy – 7 godzin i 9 minut. Tym samym Google+ nieznacznie mniejsza dystans do Facebooka, ale różnica w zaangażowaniu na obydwu portalach wciąż jest gigantyczna. Jak łatwo zgadnąć, przedstawiciele Google utrzymują, że dane posiadane przez firmę są znacząco wyższe od tych otrzymanych przez pracowników Nielsena.

Co ważne, wyniki nie obejmują korzystania z mobilnych aplikacji, a doskonale wiemy, że coraz większa liczba użytkowników serwisów społecznościowych odwiedza ja za pośrednictwem swoich smartfonów czy tabletów. Statystyki nie pokazują więc pełnego obrazu, zwłaszcza w przypadku Facebooka, który liczy sobie już 750 milionów mobilnych odwiedzających.

Google+ skazany na niepowodzenie?

Nielsen udostępnił jednak inne statystyki dotyczące korzystania z mobilnych wersji serwisów społecznościowych, przy czym obejmujące wyłącznie użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. W przypadku G+ liczba unikalnych użytkowników korzystających z aplikacji na iOS lub Androida wyniosła w marcu 20 mln. To teoretycznie niezbyt wiele, ale dla serwisu oznacza to bardzo duży wzrost rok do roku (238%). Dla porównania, ze desktopowej wersji portalu w marcu korzystało 28 mln użytkowników (wzrost o 63% w porównaniu do danych za marzec 2012 r.).

Podobne wyniki zanotował Twitter – 34 miliony unikalnych użytkowników wersji desktopowej i 29 milionów mobilnych użytkowników. W przypadku Facebooka są one, rzecz jasna, o wiele wyższe – 142 miliony odwiedzających witrynę Facebook.com i 99 milionów korzystających z mobilnych aplikacji.

Wnioski nasuwają się same – Google+ dynamicznie powiększa stan licznika użytkowników, ale nie potrafi przełożyć tego na zaangażowanie i zatrzymać ich przy sobie na dłużej. Póki co rację mają ci, którzy przepowiadali, że serwisowi ciężko będzie skłonić użytkowników Facebooka do „przesiadki”, a to z uwagi na zbytnie podobieństwo obydwu platform. Co więcej, nic nie zwiastuje odwrócenia tej tendencji w najbliższym czasie.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu