Jak “zatrzymać kciuka” właśnie na naszej reklamie? W tłoku informacji, które serwuje Facebook nie jest to proste. Trzeba dużą wagę przyłożyć do wizualizacji, opowiedzieć historię, a przy tym pokazać DNA swojej marki. Dlatego też Facebook stworzył przewodnik. 
Format reklamy karuzelowej prezentuje od 3 do 5 obrazków z linkami w jednej jednostce reklamowej, aby przekierować odbiorców do konkretnego miejsca w swojej witrynie. Facebook na swojej stronie dedykowanej przedsiębiorcom, zaprezentował 6 niezwykle cennych i przydatnych wskazówek, o których warto pamiętać podczas tworzenia “reklamowej karuzeli”.

1. Opowiedz historię

www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
Oczywiście można stworzyć reklamę, która będzie polegała jedynie na wyświetlaniu zdjęć produktu, ale to dopiero początek przygody z “karuzelą”. Przewodnik Facebooka radzi, aby poprzez zdjęcia, opowiedzieć historię. Warto umieścić sekwencję zdjęć, które stworzą spójną całość. Storytelling już od dawna urzeka konsumentów, zatem dlatego by teraz nie wykorzystać jego „mini wersji”. Można przedstawić sekwencję zdjęć, które opierają się na chronologii. Możemy również przedstawić produkt, a później jego zbliżenie. Opcji jest wiele. Zatem warto poświęcić temu zagadnieniu dłuższą chwilę i znaleźć to co najlepiej opowie o naszej marce.

2. Stwórz grafikę, która zatrzyma kciuka

www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
I to dosłownie. Pierwszy obrazek albo nagranie to pierwsza rzeczy, którą widzą odbiorcy. Dlatego też „Facebook radzi”, aby wybierać grafiki, które mają jeden centralny i główny punkt zaczepienia. To on przyciągnie uwagę odbiorcy. Drugim ważnym aspektem, dzięki któremu nasza “reklamowa karuzela” odniesie sukces, są emocje.

3. Zatrzymaj na dłużej

www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
Jeśli udało ci się przyciągnąć uwagę to super. Teraz “wystarczy” ją tylko utrzymać. Stąd też pomysł Facebooka, aby wykreować dzięki naszej grafice wrażenie niedosytu i potrzebę zobaczenia więcej czyli „need – to – complete”. Zatem doskonałym pomysłem jest stworzenie grafiki, która będzie domyślnie sugerować, że w następnej zobaczymy więcej, a w następnej, jeszcze więcej.

4. W karuzeli konsekwencja to podstawa

www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
Ten format reklamowy opiera się na grafice. Zatem po prostu jeśli jest coś z nią nie tak, nasza reklama nie zadziała. Jeśli pod względem wyglądu nasz odbiorca poczuje niesmak, wówczas nie opowiemy mu historii, użytkownik nie kliknie w produkt i go nie kupi. Dlatego konieczne jest zadbanie o szczegóły – czy wszystkie zdjęcia utrzymane są w podobnej tonacji kolorystycznej czy ich jasność jest na podobnym poziomie oraz czy ich kompozycja nie gryzie się ze sobą.

5. DNA

www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
www.facebook.com/business/news/carousel-format-creative-guidelines
Trzeba się wyróżnić i zostać zapamiętamy. Aby to zrobić warto pokazać swoja tożsamość. Coś co jest dla nas charakterystyczne i może stanowić zaczep dla użytkownika i dzięki czemu nas zapamięta.

6. Wezwij do działania

Trzonem formatu karuzeli są zdjęcia. Pomimo tego nie zapominajmy o tekście. Albowiem jest on konieczny, aby nasz przekaz “stał się pełny”. Wezwij swoich odbiorców do podjęcia działania. Tekst powinien być krótki i oczywiście związany z tematyką kampanii.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu