Microsoft chce przesyłać automatycznie adresy URL do wyszukiwarek
Przesyłanie automatyczne adresów URL do wyszukiwarek mogłoby znacznie ułatwić pracę wydawcom i właścicielom witryn. Dlatego Microsoft ogłosił swój plan w tym kierunku.
Przesyłanie automatyczne adresów URL do wyszukiwarek mogłoby znacznie ułatwić pracę wydawcom i właścicielom witryn. Dlatego Microsoft ogłosił swój plan w tym kierunku.
Microsoft postanowił wyjść na przeciw wydawcom i właścicielom witryn internetowych. W związku z tym Fabrice Canel, czyli główny menadżer programu w Microsoft Bing postanowił zaproponować proste rozwiązanie. Polegałoby ono na rozbudowie odpowiedniego rdzenia na WordPressie. Tak, aby adresy URL nowych wpisów, jak również tych zaktualizowanych, były automatycznie przesyłane do wyszukiwarek. W tym celu, Microsoft zobowiązał się do opracowywania i utrzymywania kod typu open source. Wszystko oczywiście przy współpracy z WordPressem, którego zadaniem byłoby zatwierdzanie, sprawdzanie i dołączanie kodu.
Po dodaniu, np. artykułu, WordPress automatycznie prześle treści do wyszukiwarek, sprawdzając wcześniej czy treści są aktualne. Wyszukiwarki zaś ograniczą lub nie będą indeksować witryn WordPress. Właściciele zaś będą mogli wybrać poszczególne treści lub całkowicie zrezygnować z takiej opcji. I oczywiście, teraz również jest podobna opcja. Natomiast Microsoft chce ją nieco zmodyfikować i uprościć. W lipcu zeszłego oku pojawiła się już wtyczka. Natomiast teraz gigant chce zrezygnować również z niej i mieć tę opcję w rdzeniu samego WordPressa. Co zaoszczędzi wydawcom i właścicielom witryn czasu w postaci zainstalowania owej wtyczki i nie będzie wymagało budowania własnej integracji, w tym API. Co ciekawe, media uważają również, że taka decyzja może wywrzeć presję na Google, które w przyszłości będzie pozwalało obsługiwać interfejs API również dla zwykłych treści. A nie jak to ma miejsce teraz, dla treści z ineksującym interfejsem API.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend