Artykuł Partnera

Sprzedaż internetowa cały czas rośnie, a zyski sklepów online idą w górę, o ile oczywiście te sklepy są pozycjonowane i wyświetlają się wysoko w wyszukiwarce Google. Niestety wielu właścicieli zapomina o marketingu, chce oszczędzić na kosztach reklamy lub popełnia błędy, które wpływają na bezpośrednią sprzedaż. Z jakimi pomyłkami najczęściej można się zetknąć przy pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie sklepu bez pomocy profesjonalnej agencji marketingowej

Kto prowadzi biznes, wie, że bez reklamy nie da się dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększać swoich dochodów i rozwijać firmy. W przypadku sklepów internetowych najważniejszą inwestycją jest marketing internetowy, który przede wszystkim skupia się na pozycjonowaniu, ale nie tylko. Jeśli ktoś chce działać na dużą skalę, to nie da się uniknąć tych kosztów, które jednak należy traktować jako inwestycję, bo reklama dotrze do dużej grupy klientów, którzy zostawią pieniądze w sklepie.

Jeśli ktoś sam stara się pozycjonować stronę, a nie zna się na tym, to może wyrządzić sobie krzywdę, a nawet doprowadzić do zablokowania strony na jakiś czas, gdy na przykład treści będą duplikowane. Najlepiej jest zatem zostawić tę branżę specjalistom z zakresu marketingu internetowego, którzy wszystko sprawdzą pod kątem technicznym i sprawią, że sklep zacznie dużo lepiej prosperować.

Jakie błędy są najczęściej popełniane przy pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie do skomplikowany proces, który wymaga dogłębnej znajomości narzędzi i technik, dzięki którym można osiągnąć sukces. Na pewno jednym z częstszych błędów jest nieodpowiednia optymalizacja:

  • tagów meta title,
  • tagów meta description,
  • struktury nagłówków,
  • atrybutów ALT wykorzystywanych grafik.

Kolejnym problemem, który często wpływa na pozycjonowanie, jest dobór słów kluczowych, które są wybierane pochopnie bez dogłębnej analizy rynku. Dużym problemem jest też nieodpowiednia treść na stronie sklepu, brak opisów lub brak podstawowych informacji i zalet produktu. Dobrze dopasowana treść pozwala nie tylko zachęcić do kupna, ale też i wpływa na algorytmy Google, które oczywiście wpływają na wyższą pozycją w wyszukiwarce. 

Duplikacja treści i błędy techniczne przy pozycjonowaniu

Jednym z problemów wielu sklepów internetowych jest fakt, że niektóre treści się duplikują, co oczywiście bardzo źle wpływa na pozycjonowanie. Co jednak zrobić, gdy sprzedaje się towary, które są dostępne w innych sklepach? Na pewno nie wolno powielać opisów produktów ze stron producentów lub innych stron internetowych. Najlepszym sposobem jest nawiązanie współpracy z copywriterem, który stworzy unikalne, a przy okazji zachęcające do kupna danego produktu teksty.

Jeśli zleci się pozycjonowanie profesjonalnej agencji marketingowej, to oczywiście taka usługa będzie w cenie i można będzie liczyć na to, że wszystko zostanie wykonane w najlepszy możliwy sposób. Dla SEO problemem są też błędy techniczne, które mogą negatywnie wpływać na indeksacje adresów URL. Często też na stronie znajdują się linki wewnętrzne, które przekierowują do nieistniejących stron. Nawiązując współpracę z agencją marketingową FEB, można uniknąć tych błędów i zwiększyć sprzedaż w szybkim tempie.

Artykuł Partnera


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu