Nowe opłaty w Google Ads od 1 października
Google poinformowało o dodatkowych opłatach. Od 1 października będą one doliczane za wyświetlanie reklam w kolejnych krajach.
Google poinformowało o dodatkowych opłatach. Od 1 października będą one doliczane za wyświetlanie reklam w kolejnych krajach.
Jak poinformowało Google, od 1 października 2021 r. do faktur i wyciągów dotyczących reklam zakupionych przez Google Ads i miejsc docelowych w YouTube zakupionych w ramach rezerwacji wyświetlanych doliczane będą dodatkowe opłaty. Wskazano kraje, których dotyczyć będzie ta zmiana.
O części z wyżej wspomnianych opłat informowano już wcześniej. W przypadku Austrii, Turcji i Wielkiej Brytanii są one doliczane już od 1 listopada 2020 roku. We Francji i Hiszpanii dzieje się tak od 1 maja 2021 roku. Od 1 października do grona krajów, których dotyczą dodatkowe opłaty, dołączą Indie i Włochy, dla których doliczane będą ustawowe koszty w wysokości 2%.
Obecnie dla reklam wyświetlanych w poszczególnych krajach sytuacja wygląda następująco:
Jak wyjaśnia Google, opłaty będą doliczane, aby pokryć część kosztów wynikających z przepisów dotyczących podatków od usług cyfrowych w tych jurysdykcjach.
W uzasadnieniach giganta może znaleźć informację, że przypadku Austrii i Wielkiej Brytanii wynika to z wprowadzenia nowego podatku od usług cyfrowych. We Francji i Hiszpanii jest to spowodowane koniecznością pokrycia części kosztów wynikających z przestrzegania przepisów dotyczących podatku od usług cyfrowych. W Indiach, Włoszech i Turcji wynika to zaś ze znaczącego wzrostu złożoności tamtejszych przepisów i kosztów związanych z ich przestrzeganiem.
Google podkreśla także, że opłaty będą naliczane na podstawie liczby wyświetleń lub kliknięć reklam w danym kraju. Oznacza to więc, że jeśli wyświetlamy reklamy w kilku krajach, opłaty dotyczą tylko treści wyświetlanych użytkownikom w wyżej wspomnianych państwach, które obejmują nowe zasady.
Gigant z Mountain View wyjaśnia, że w przypadku płatności automatycznych i fakturowania miesięcznego dodatkowe opłaty będą dodawane do kosztów wygenerowanych na koncie Google Ads jednorazowo na koniec każdego miesiąca, a my uiścimy je przy kolejnym rozliczeniu.
Co ważne, opłaty te będą też dodawane do budżetu konta. Oznacza to, że jeśli nasz budżet wynosi 100 euro, to za wyświetlanie reklam w Austrii (gdzie doliczane jest 5%) naliczony zostanie podatek od usług cyfrowych w wysokości 5 euro i wówczas całkowita opłata wyniesie 105 euro (plus podatki obowiązujące w Twojej jurysdykcji, np. VAT).
W przypadku płatności ręcznych lub przedpłat na koncie płatności automatycznych, wspomniane opłaty mogą zostać naliczone po wykorzystaniu środków wpłaconych na konto. W takim przypadku saldo konta pozostanie otwarte, a opłaty zostaną automatycznie potrącone z następnej wpłaty. Jeśli więc wysokość dodatkowej opłaty będzie wynosić np. 5 euro, a my dokonamy wpłaty w wysokości 100 euro, otrzymamy 95 euro na wyświetlanie reklam i nasze saldo na koncie wyniesie 95 euro.
W przypadku miejsca docelowego w YouTube wykupionego w systemie rezerwacji, podobnie jak w pierwszym przykładzie, opłaty będą dodawane do budżetu konta. Dodatkowe obciążenie będzie doliczane na koniec każdego miesiąca, a my uregulujemy je przy kolejnym rozliczeniu.
Dodatkowe opłaty możemy sprawdzić na miesięcznej fakturze lub wyciągu, jako osobna pozycja dla każdej jurysdykcji. Znajdziemy je także w sekcji „Transakcje” na koncie Google Ads.
Źródło: na podstawie Centrum Pomocy Google
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend