Pierwszym z rozwiązań są testy A/B/X, które pozwalają porównać ze sobą efektywność różnych wersji newsletterów, gdzie oprócz znanych ze zwykłych testów A/B testów kreacji czy tematów wiadomości, możemy testować nawet takie różnice jak kodowanie e-maila, czy sposób osadzenia grafik. Choć sam pomysł testowania mailingów przed ich wysłaniem nie jest nowy to SARE zaoferowało dużo bardziej rozbudowaną funkcjonalność. Jako jedyny na polskim rynku system pozwala na zestawienie ze sobą nieograniczonej liczby testowych wiadomości. Co istotne także ilość testerów znajdujących się w poszczególnych grupach może być różna. Właściwa wysyłka może zostać uruchomiona ręcznie lub automatycznie, po uzyskaniu przez jedną z testowanych wiadomości zakładanego wskaźnika otwarć albo kliknięć, bądź po określonym czasie, jaki upłynął od rozpoczęcia testów.

– Kiedy postawiono przed nami zadanie uzupełnienia systemu SARE o split testy, jasne dla nas stało się, że tradycyjne testy A/B, gdzie testuje się tylko dwie kreacje z ograniczoną liczbą zmiennych, są anachroniczne. Dzięki wewnętrznemu zastosowaniu SAREscript na etapie realizacji funkcjonalności, mogliśmy łatwo zrealizować skomplikowane funkcje. Dlatego stworzone przez nas rozwiązanie daje swobodę niespotykaną wśród światowej konkurencji – mówi Tomasz Kusy, dyrektordziału IT SARE.

Równocześnie SARE rozbudowało cały moduł testowania wiadomości dodając do niego test antyspamowy. Pozwala on na sprawdzenie przed wysyłką czy przygotowana kreacja nie zawiera elementów, które mogłyby spowodować jego zatrzymanie przez filtry antyspamowe zainstalowane na serwerach odbiorczych. Rozwiązanie bazuje na najpowszechniej wykorzystywanym filtrze jakim jest Spamassassin, posiada licznik punktów spamowych oraz wskazuje i opisuje błędy kreacji wymagające poprawienia. Wykorzystanie modułu antyspamowego przekłada się na wyższą o kilkanaście procent dostarczalność wiadomości, a dołączenie do testów zaimplementowanego wcześniej testera kreacji pozwala na zapewnienie nie tylko wysokiej dostarczalności, ale również prawidłowego wyświetlania wiadomości w różnych programach pocztowych.

– W przeciwieństwie do części rozwiązań konkurencji, stosujemy tablice oceny kreacji używane na realnych serwerach, działających z włączonymi filtrami sieciowymi i Bayesa – dodaje Kusy.

Korzystając z okazji developerzy SARE wprowadzili kilka mniejszych zmian, jak choćby umożliwienie wysyłania z systemu wiadomości SMS dłuższych niż 160 znaków oraz możliwość doładowania konta SMS on-line poprzez system Platnosci.pl. Ponadto przygotowano rozwiązanie integrujące e-mail marketing z działaniami w serwisach społecznościowych. Pozwala ono użytkownikom na dzielenie się wysyłanymi z SARE newsletterami na swoich profilach w takich serwisach jak Twitter, Facebook, Blip, Śledzik czy Wykop. Funkcjonalność połączona jest z systemem raportowania pokazującym efektywność poszczególnych serwisów w kontekście działań e-mail marketingowych.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu