Twórz grupy w Google Analytics, żeby lepiej analizować ruch na stronie
![](https://marketinglink.pl/wp-content/uploads/2014/07/business_man_laptop_data_42-21853709.jpg)
W ramach grupowania zawartości stron możemy teraz stworzyć maksymalnie pięć tzw. Content Groupingów, a w każdym z nich niezliczoną ilość podgrup. Przykładowo jeżeli prowadzimy sklep odzieżowy możemy całość naszego sklepu skumulować w Content Groupingu nazwanym Dział odzieżowy. Następnie dzielimy go na dwie grupy Mężczyźni i Kobiety i dla każdej grupy przyporządkowujemy różne części garderoby. Na przykład Spodnie, Koszulki, Kurtki i Swetry. Dzięki temu Google Analystics pozwoli nam z łatwością porównać ruch na poszczególnych stronach i zainteresowanie poszczególnymi produktami. Pozwala także sprawdzić atrakcyjność strony, oferty oraz czy klienci kilkakrotnie wracają na naszą witrynę podczas danej sesji.
Google udostępnia trzy sposoby. Według twórców można wybrać dowolny z nich. Mamy więc możliwość:
W przypadku wybrania kilku z nich automatycznie Google odczyta tę bardziej priorytetową według podanej wyżej hierarchii. Sprawdźmy jednak jak wygląda szczegółowe grupowanie w każdej z tych metod.
Teraz, kiedy będzie modyfikować nasz tracking code używamy numerów (1-5), żeby zidentyfikować Content Grouping i nazw grup, żeby zidentyfikować Content Group:
analytics.js:
ga('set', 'contentGroup<Index Number>', '<Group Name>');
ga.js:
_gaq.push(['_setPageGroup', '<Index Number>', '<Group Name>']);
Do wyboru mamy selekcjonowanie stron po adresie URL, tytule lub screen name. Klikamy Add extraction i wybieramy preferowany extract (Page URL, Page Title, Screen Name). Następnie łączymy poszczególne strony używające tzw. regex (regular expression). Przykładowo w prawym okienku tworzymy grupę: Page > /Men/(.*), następnie dodajemy wszystkie podgrupy zawierające słowo „shirts” używając regex, np. Page Title > (.*shirts).*
Na koniec klikamy Done.
Szczegółowy poradnik dostępny TUTAJ.
Metryki pokazują Pageviews and Unique Views. Te pierwsze to całkowita liczba odwiedzin danej strony, te drugie to liczba unikatowych sesji, podczas których przeglądano zgrupowaną stronę. Jeżeli jeden klient podczas jednej sesji odwiedzi sprawdzaną przez nas witrynę 10 razy, to wskaźnik Pageviews wyniesie 10, a Unique Views 1.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend