Wyszukane treści w (nie)wyszukanej formie

fot. © Robert Kneschke - Fotolia.com

fot. © Robert Kneschke - Fotolia.com

W dobie internetu i łatwego dostępu do informacji, bardzo ważne jest, aby odpowiednio rozpowszechnić swoją markę. Jednymi z popularniejszych form są tzw. marketing treści i e-mail marketing. Budowanie bazy mailingowej to podstawowy i najważniejszy krok w marketingu mailowym. Z drugiej strony marketing treści charakteryzują wartościowe informacje. Jak zbudować bazę mailingową wykorzystując marketing treści?

Jak wiemy same treści nie wystarczą. Potrzebujemy jeszcze odpowiednich narzędzi. Z badań wynika, że dużą popularnością cieszą się wspomniane wcześniej portale społecznościowe, blogi firmowe i interesujący nas e-mail marketing.

Zacznijmy od określenia, czym jest email marketing. Jak się domyślamy jest to forma marketingu, której narzędziem jest poczta elektroniczna. Bardzo często określany jest spamem, co nie jest prawdą. E-mail marketing działa na zasadzie pozwolenia, czyli odbiorca informacji musi wyrazić zgodę na ich otrzymywanie. Nikogo nie dziwi popularność tej formy marketingu. Poczta elektroniczna jest, bowiem bardzo popularną usługą internetową, najczęściej wybieraną przez internautów metodą kontaktu z daną firmą.

Z marketingiem mailowym wiąże się posiadanie dużej, a przy tym skupiającej osoby zainteresowane naszą ofertą bazy mailingowej. Jest kilka sposobów na posiadanie takiej bazy. Możemy kupić gotową, zamówić, a także stworzyć własną. Zapewne jak się domyślamy i jak wskazują statystyki najlepszą opcją jest budowa własnej. Przynosi ona, bowiem lepsze efekty, gdyż tworząc ją sami zdobywamy znaczące informacje na temat naszych potencjalnych odbiorców.

Wiemy już, że w perspektywie czasu, samodzielne budowanie bazy jest bardziej opłacalne. Wiemy także, że marketing treści to jedna z popularniejszych form reklamy. Skupmy się teraz na metodach, dzięki którym tę bazę skutecznie zbudujemy wykorzystując content marketing. Głównymi powodami, dla których internauci zapisują się na listy mailingowe jest zainteresowanie produktami lub usługami firm, chęć otrzymania rabatów oraz zainteresowanie newsletterami.

Pierwszym i najważniejszym miejscem na pozyskiwanie odbiorców jest strona internetowa firmy. Możemy tam umieścić formularz do zapisu, który powinien znajdować się w widocznym miejscu. Dobrym pomysłem jest także krótka informacja na temat tego, co i jak często będziemy wysyłać.

Kolejnym sposobem jest sam newsletter, a konkretnie zamieszczenie jego przykładowej wersji. I właśnie w tym momencie przydatny może okazać się marketing treści. Jeśli nasz przykładowy Newsletter posiada wartościowe i merytoryczne treści, to po jego udostępnieniu możemy zyskać spore grono adresów mailowych zainteresowanych użytkowników.

Dobrym pomysłem dla nowych firm jest e-mail marketing promocyjny. Polega on na rozsyłaniu informacji o produktach, usługach i samym istnieniu danej marki, wykorzystując bazy mailingowe innych firm. Mimo iż jest to efekt krótkotrwały to przy wiadomościach zawierających wartościowe treści możemy pozyskać dużą grupę odbiorców.

Założeniem content marketingu jest budowanie trwałych relacji z klientem. Dlatego też dobrym sposobem na pozyskanie nowych adresów jest zachęta do udziału w konkursie, gdzie użytkownik musi potwierdzić swój adres mailowy. Zachęcić internautów do działania możemy na różne sposoby, m.in. za pomocą nagród, kuponów rabatowych czy też samą właśnie treścią.

Jak już wcześniej wspominaliśmy internautów przyciągają wartościowe i merytoryczne treści. Dlatego też do zdobycia nowych odbiorców możemy wykorzystać wszelkiego rodzaju metody polegające na dzieleniu się wiedzą. Możemy tego dokonać tworząc wersje demo raportów, wymagając od użytkowników podania swojego adresu e-mail w celu przeczytania całości.

Autorka artykułu: Małgorzata Dziedzina


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.