YouTube wprowadza reklamy sferyczne

youtube-reklama-sferyczna

Niedawno pojawiła się możliwość publikowania filmów 360 stopni na YouTube. Teraz Google stwarza możliwość zareklamowania się w tej technologii.

Co prawda filmy sferyczne nie cieszą się ogromną popularnością, ale zarówno gigant z Mountain View jak i reklamodawcy dostrzegają przyszły potencjał takich materiałów. Filmy 360 stopni oglądane na ekranie laptopa nie wzbudzają szczególnych zachwytów, jednak jeżeli oglądniemy je na smartfonie lub tablecie, nasze wrażenia mogą być zupełnie inne.

Jak na razie nie jest to popularna forma tworzenia i publikowania reklam, i przez pewien czas z pewnością nie będzie. Ich wadą jest także dosyć niska jakość. Szansą dla nich jest ciągle rosnący popyt na urządzenia mobilne oraz wchodząca na rynek technologia rozszerzonej rzeczywistości. Poniżej można zobaczyć 3 przykłady reklam sferycznych. Teraz pozostaje czekać na dostrzeżeni potencjału tego typu reklam przez innych reklamodawców.

Ale pozostaje jeszcze jedno pytanie: jakie korzyści daje reklama sferyczna? Przecież ich twórcy i reklamodawcy muszą mieć jakiś konkretny cel (oprócz tytułu pioniera na rynku tego typu reklam). Otóż materiał 360 stopni umożliwia duży stopień zaangażowania odbiorcy. Aby zmienić obraz i bieg filmu, jej widz musi poruszyć urządzeniem. Samo to wymusza skupienie się na przekazie reklamowym, co z kolei wpływa na budowanie wizerunku, zaufania, postrzegania konkretnej marki jako idącej za trendami technologicznymi i dostarczającej rozrywki. Jeżeli w dodatku fabuła i przekaz materiału jest ciekawy, nieszablonowy i zabawny, „złapanie” potencjalnego klienta jest jeszcze prostsze. Dodając do tego rzeczywistość rozszerzoną, która już za kilka lat stanie się zapewne dosyć powszechną technologią, także pod strzechami, efekt treści reklamowych przekazywanych w ten sposób może być bardzo skuteczny. I dochodowy oczywiście…


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.