15 wtyczek do WordPressa przydatnych marketerom
Jakie dodatki pomogą Ci w optymalizacji strony, łączeniu działań z mediami społecznościowymi oraz planowaniu treści? Oto 15 najlepszych naszym zdaniem wtyczek do WordPressa.
Jakie dodatki pomogą Ci w optymalizacji strony, łączeniu działań z mediami społecznościowymi oraz planowaniu treści? Oto 15 najlepszych naszym zdaniem wtyczek do WordPressa.
Jako użytkownik WordPressa z pewnością wiesz, że zastosowanie właściwych wtyczek może całkowicie odmienić stronę internetową, a także wpłynąć na jej jakość i bezpieczeństwo. Z pomocą wtyczek można też realizować liczne cele marketingowe.
Wśród kilkudziesięciu tysięcy dostępnych wtyczek trudno samodzielnie wybrać te, które sprawdzą się najlepiej. Dlatego stworzyliśmy listę z najlepszymi naszym zdaniem propozycjami.
Na pewno chcesz, aby Twoja strona www uzyskiwała wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Wybierz więc wtyczki do WordPressa, które pomagają pozycjonować stronę i skutecznie wspierają proces oparty na szeregu działań marketingowych.
Yoast SEO to bez wątpienia jedna z najbardziej znanych wtyczek związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Wtyczka ułatwia pisanie treści przyjaznych SEO, pozwala sprawdzić, jak wpisy będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, przypomni o opisaniu grafik, pomoże zoptymalizować treści pod kątem synonimów i fraz kluczowych, umożliwi wygenerowanie mapy XML i podejmowanie wielu innych działań. Podstawowe funkcje są dostępne w wersji bezpłatnej, którą można rozszerzyć do opcji premium.
Im bardziej rozbudowaną stronę internetową posiadasz, tym więcej znajduje się na niej linków wewnętrznych i zewnętrznych. Trudno ręcznie weryfikować czy wszystkie linki działają, z kolei niedziałające odnośniki wpływają niekorzystnie na ocenę strony. Dlatego warto mieć wtyczkę, która automatycznie skanuje stronę i powiadamia o znalezieniu nieaktywnych odnośników. W ten sposób w kilka chwil można pozbyć się popsutych linków.
Wtyczka pozwala zadbać o wewnętrzne linkowanie, automatyzując proces dodawania linków do słów kluczowych w tekście. Wystarczy jedynie utworzyć frazę i dopasować do niej odpowiedni adres URL.
Funkcjonowanie w mediach społecznościowych to konieczność właściwie dla każdej marki. Zaproponowane wtyczki pozwalają zgrabnie łączyć działania prowadzone na stronie www z social media.
Wtyczka umożliwia dzielenie się najciekawszymi treściami ze strony na Twitterze. Dzięki niej można zdefiniować treść tweeta, którą czytelnik będzie mógł udostępnić jednym kliknięciem.
Z pomocą tej wtyczki można dodać przyciski social media do swojej strony. Dzięki wielu szablonom można z łatwością dopasować przyciski do stylu witryny.
Contact Form 7 pozwala stworzyć dowolny formularz kontaktowy dopasowany do indywidualnych potrzeb. Z pomocą tej wtyczki można też utworzyć formularz do składania zamówień lub reklamacji. Dzięki nim kontakt użytkowników z Tobą będzie niezwykle prosty.
CoSchedule to niezwykle pomocne narzędzie, ponieważ pomaga zaplanować dystrybucję treści w poszczególnych mediach społecznościowych. Po opublikowaniu wpisu na stronie możesz zaplanować gdzie i kiedy treści te mają zostać udostępnione i więcej o nich nie myśleć. Wtyczka zadba, by automatycznie wybrane treści pojawiały się w różnych kanałach komunikacji w odpowiednim czasie.
Równie pomocna jest wtyczka Revive Old Post, która automatycznie publikuje stare treści w mediach społecznościowych. Wtyczka idealnie sprawdza się przy recyklingu treści i dystrybucji tzw. evergreen contentu.
Pozyskiwanie danych kontaktowych osób potencjalnie zainteresowanych produktem, usługą, marką, a nawet samą branżą to nieodzowny element dobrej strategii marketingowej. Pomagają w tym zaproponowane przez nas wtyczki.
Wtyczka pozwala oferować dostęp do interesujących użytkownika treści w zamian za pozostawienie adresu e-mail. Tym samym zbieramy kontakty do osób rzeczywiście zainteresowanych daną branżą.
Hello Bar to jedna z wtyczek, która pozwala tworzyć pop-upy zachęcające do zapisania się do newslettera. Takie pop-upy to wciąż jedna z najbardziej efektywnych metod budowania bazy. Trzeba jednak pamiętać, by skonfigurować pop-up tak, by wyskakujące okienko nie było zbyt nachalne.
Czasem zdarza się, że użytkownik trafi na nieistniejącą podstronę. Warto taki błąd przekuć na swoją korzyść i w tym pomaga wtyczka 404page. Dzięki niej w prosty sposób można zamienić stronę z błędem na narzędzie do generowania leadów – proste i skuteczne!
W zestawieniu nie może zabraknąć kilku przydatnych wtyczek, które doskonale sprawdzą się na blogu firmowym i nie tylko.
Editorial Calendar to kalendarz, który pomoże zaplanować publikację wpisów na blogu. Można odpowiednio wcześniej dodać treść i ustawić datę publikacji, a o resztę zadba wtyczka. Dzięki temu narzędziu wpisy będą się pojawiać regularnie, nawet jeśli nie będziesz miał w danym momencie czasu, by coś opublikować.
Marketing w sieci opiera się na nawiązywaniu kontaktu z użytkownikami i angażowaniu ich do dyskusji. Jednak, gdy komentarzy pojawia się zbyt wiele, zarządzanie nimi nie jest proste. Dlatego warto posłużyć się wtyczką Disqus Comment System, która ułatwi zarządzanie komentarzami i pozostawanie w stałym kontakcie z użytkownikami strony.
Umożliwienie użytkownikom pozostawiania komentarzy i opinii na stronie zawsze wiąże się z ryzykiem spamu. Zaproponowana przez nas wtyczka skutecznie broni stronę lub blog przed spamerskimi komentarzami.
Znakomita wtyczka, która pozwala wyświetlać pod każdym wpisem powiązane artykuły. Dzięki niej można zainteresować kolejnymi tematami czytelnika i dłużej zatrzymać go na blogu.
Warto wykorzystywać wtyczki do WordPressa, aby realizować strategię marketingową w poszczególnych obszarach. Wybierając najlepsze wtyczki zyskujemy wiele, nie obciążając nadmiernie witryny. Oczywiście należy zawsze pamiętać, by systematycznie aktualizować wtyczki, tak by strona była nie tylko niezawodna, ale też bezpieczna.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend