Przestrzeń miejska wypełniona jest billboardami, plakatami i innymi materiałami reklamowymi. Nie ma więc niczego zaskakującego w tym, że z czasem tracą uwagę konsumentów. A marketerzy prześcigają się w pomysłach, jak ją odzyskać.

Rozwiązaniem tego problemu może być niestandardowe, świeże podejście do reklam typu out-of-home. Digital OOH oferuje reklamodawcom zupełnie nowe możliwości. Dlatego przedstawiamy powody, dla których warto się nim zainteresować.

1) Skutecznie przyciąganie uwagi

Animowane obrazy wygrywają w rywalizacji o zainteresowanie odbiorców z tradycyjnymi plakatami. Mają wpływ na wiele pożądanych przez marki zachowań – wzrost uwagi, zapamiętywalności przekazu oraz zakupów impulsywnych. Szczególna uwaga należy się tutaj reklamom, które wykorzystują nietypowe kreacje, np. mające na celu skłonienie użytkownika do podjęcia konkretnej akcji. Skutecznym posunięciem jest również ustawienie nośników w miejscach, w których naszym potencjalnym klientom grozi nuda. Oferując wartościowy, wciągający content na dworcach, poczekalniach czy w kolejkach dużo łatwiej dać się zapamiętać.

2) Oszczędność


Elastyczność, jaką daje Digital OOH idzie w parze z oszczędnością czasu i pieniędzy. Treści wyświetlane na nośnikach można dowolnie zmieniać dzięki centralnemu zarządzaniu, co wyklucza konieczność drukowania coraz to nowych materiałów oraz trzymania się miesięcznych okresów ekspozycji. Długość każdego komunikatu zależy wyłącznie od strategii.

3) Uniwersalność

Wygrana walka o uwagę to nie wszystko. Ważne jest też reagowanie na jego bieżące potrzeby i dopasowanie komunikatu do miejsca i czasu. Cyfrowe nośnika dają możliwość szybkiej aktualizacji treści, dzięki są zawsze aktualnie i, dzięki temu, atrakcyjne.

Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej możliwości zmian kreacji reklamowych, nośniki DOOH wydają się być wręcz idealnym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie liczy się reakcja na otoczenie. Galerie handlowe, przystanki czy metro to miejsca, gdzie potrzeba dynamicznych zmian w komunikatach jest duża. Nawiązywanie do pogody, aktualnych promocji czy wydarzeń jest dużo łatwiejsze, gdy mamy do dyspozycji plakaty w wersji cyfrowej. Ta elastyczność sprawia, że DOOH może być wykorzystywany w niemal każdej branży.

Digital OOH. Jakie prognozy?

Prognozy dla rozwoju DOOH są optymistyczne. Trendy na rynku reklamowym i prężnie rozwijająca się technologia – połączone – dają duże pole do popisu działom marketingu i kreacji. W dodatku badania mówią, że konsumenci nie pozostają obojętni wobec cyfrowych nośników reklamowych, a to najlepsze uzasadnienie użycia ich w swojej kampanii.