Jeśli chcemy być w posiadaniu solidnej bazy mailingowej musimy dołożyć wszelkich starań, aby zawierała adresy email osób, które chcą otrzymywać nasze wiadomości. Ponadto, warto, aby subskrybenci wykazywali się zainteresowaniem i zaangażowaniem na wysyłane mailingi. Jak zbudować taką listę odbiorców?

Przede wszystkim, nasza firma musi stworzyć niezwykłą zawartość newslettera. Treść powinna być niespotykana, jeśli chcemy zatrzymać naszych subskrybentów na dłużej i chcemy, aby polecili go swoim znajomym, rodzinie i kolegom, którzy jeszcze nie są na naszej liście.

Media społecznościowe

Jeśli prowadzimy działania komunikacyjne na portalach społecznościowych (w szczególności na Facebooku) jest to również dobre miejsce do budowania listy odbiorców. Na firmowym profilu możemy utworzyć osobną zakładkę z formularzem zapisu. Taka zakładka może też witać wszystkich nowych fanów marki, odwiedzających profil pierwszy raz. W taki sposób zaangażowani w życie marki fani, mogą zostać subskrybentami jej list mailingowych.

Prezenty

Kto ich nie lubi? Jednym ze sposobów na powiększenie bazy mailingowej jest umożliwienie pobrania ze strony darmowego e-booka, raportu, artykułu marketingowego, szkoleniowego lub też związanego z hobby. Umieszczenie takiego przycisku call to action oraz informacji, że działanie to jest darmowe skusi potencjalnego odbiorcę do kliknięcia. Pamiętajmy jednak, aby pobranie darmowych materiałów było możliwe tylko po wpisaniu w odpowiedni formularz adresu e-mail użytkownika.

Liderzy opinii

Obok formularza możemy również umieścić opinię jednego z zadowolonych odbiorców, który nadzwyczaj zachwycił się firmowym newsletterem. Naturalny komentarz, obiektywnej osoby przyciągnie uwagę, ale będzie również bardziej perswazyjny, niż najlepszy komunikat reklamowy.

Konkurs

Może on dotyczyć niemal wszystkiego, od nowego hasła promocyjnego, aż po recenzję jednego z produktów lub usług firmy. Ważne jednak, aby jedną z kluczowych informacji jakie trzeba podać był adres email. Trzeba pamiętać, aby w regulaminie konkursu zawrzeć informację, że osoba biorąca udział w konkursie wyraża zgodę na otrzymywania informacji handlowych za pomocą poczty email.

Spotkania offline

Warto także organizować konferencje, seminaria lub szkolenia offline. Wówczas, może nam się opłacić obniżenie uczestnikom ceny za udział, jeśli odpowiedzą na ważne dla nas pytania. Możemy to zrobić np. poprzez formularz pre-rejestracyjny w internecie („wypełnij poniższą ankietę, a otrzymasz 5% zniżki na udział w konferencji”).

Autorka artykułu: Marta Jaromin


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu