Wideo w wizytówce Google Moja Firma
Google Moja Firma po raz kolejny wzbogaciła się o nową funkcję - dodawania wideo do wizytówki firmy. Opcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników i naprawdę warto bliżej się jej przyjrzeć.
Google Moja Firma po raz kolejny wzbogaciła się o nową funkcję - dodawania wideo do wizytówki firmy. Opcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników i naprawdę warto bliżej się jej przyjrzeć.
Filmy mogą dodawać właściciele firmy, korzystając z panelu zarządzania wizytówką oraz klienci. Robi się to w kilku krokach, analogicznie jak zdjęcia, tylko poprzez zakładkę „Wideo”. Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego swojej wizytówki, należy wybrać zakładkę „Zdjęcia” z menu po lewej stronie i przejść do sekcji „Wideo”. Następnie po kliknięciu w niebieskie kółko z plusem w prawym górnym rogu ekranu należy wybrać właściwy plik wideo z dysku komputera. Dodany w ten sposób film powinien być widoczny w sekcji wideo. Obecnie Google pozwalana na dodawanie filmów trwających do 30 sekund, w formatach Avi, mov oraz mp4.
Przed publikacją wideo w wizytówce przesyłane treści podlegają weryfikacji i mogą być widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki dopiero po upływie 24 godzin. Po opublikowaniu film jest widoczny w tym samym miejscu, gdzie zdjęcia. Według Google najlepiej, aby przygotowane wideo prezentowało wygląd lokalu firmy z zewnątrz oraz wewnątrz, sprzedawane produkty lub sposób wykonywania usługi oraz wideoopinię – w przypadku filmów dodawanych przez klientów. Opcja przesyłania filmów przez osoby odwiedzające firmę jest na razie dostępna tylko z poziomu telefonu, a zgłoszone do publikacji materiały video nie powinny pokazywać twarzy innych klientów oraz wrażliwych danych np. osobowych.
Tak jak w przypadku zdjęć, właściciele wizytówek firmy nie mogą samodzielnie usuwać filmów przesłanych przez klientów. Jednym rozwiązaniem jest w tym przypadku zgłoszanie nieodpowiednich treści, które po weryfikacji przez Google i pozytywnym rozstrzygnięciu, mogą zostać usunięte.
Zyskując kolejną nową funkcję wizytówka Google Moja Firma stała się miejscem, gdzie już nie tylko można znaleźć podstawowe dane firmy np. adres i numer telefonu, ale zyskując na funkcjonalności, nabiera znaczenia jako narzędzie służące do prezentacji oferty i komunikacji z klientami. Google wprowadzając coraz więcej nowości w swojej usłudze znacznie ułatwia użytkownikom szukanie informacji o firmach, w ten sposób, by nie musieli nawet odwiedzać strony firmowej i wszystkie niezbędne informacje znajdowali z poziomu wyszukiwarki.
źródło: https://www.en.advertisercommunity.com/t5/News-Updates/Launch-Videos-in-the-Google-My-Business-Dashboard/td-p/1612720#
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend