Google Moja Firma po raz kolejny wzbogaciła się o nową funkcję – dodawania wideo do wizytówki firmy. Opcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników i naprawdę warto bliżej się jej przyjrzeć.

Jak to działa w praktyce?

Filmy mogą dodawać właściciele firmy, korzystając z panelu zarządzania wizytówką oraz klienci. Robi się to w kilku krokach, analogicznie jak zdjęcia, tylko poprzez zakładkę „Wideo”. Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego swojej wizytówki, należy wybrać zakładkę „Zdjęcia” z menu po lewej stronie i przejść do sekcji „Wideo”. Następnie po kliknięciu w niebieskie kółko z plusem w prawym górnym rogu ekranu należy wybrać właściwy plik wideo z dysku komputera. Dodany w ten sposób film powinien być widoczny w sekcji wideo. Obecnie Google pozwalana na dodawanie filmów trwających do 30 sekund, w formatach Avi, mov oraz mp4.

Funkcjonalność nowej opcji

Przed publikacją wideo w wizytówce przesyłane treści podlegają weryfikacji i mogą być widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki dopiero po upływie 24 godzin. Po opublikowaniu film jest widoczny w tym samym miejscu, gdzie zdjęcia. Według Google najlepiej, aby przygotowane wideo prezentowało wygląd lokalu firmy z zewnątrz oraz wewnątrz, sprzedawane produkty lub sposób wykonywania usługi oraz wideoopinię – w przypadku filmów dodawanych przez klientów. Opcja przesyłania filmów przez osoby odwiedzające firmę jest na razie dostępna tylko z poziomu telefonu, a zgłoszone do publikacji materiały video nie powinny pokazywać twarzy innych klientów oraz wrażliwych danych np. osobowych.

Tak jak w przypadku zdjęć, właściciele wizytówek firmy nie mogą samodzielnie usuwać filmów przesłanych przez klientów. Jednym rozwiązaniem jest w tym przypadku zgłoszanie nieodpowiednich treści, które po weryfikacji przez Google i pozytywnym rozstrzygnięciu, mogą zostać usunięte.

Google stawia na rozwój

Zyskując kolejną nową funkcję wizytówka Google Moja Firma stała się miejscem, gdzie już nie tylko można znaleźć podstawowe dane firmy np. adres i numer telefonu, ale zyskując na funkcjonalności, nabiera znaczenia jako narzędzie służące do prezentacji oferty i komunikacji z klientami. Google wprowadzając coraz więcej nowości w swojej usłudze znacznie ułatwia użytkownikom szukanie informacji o firmach, w ten sposób, by nie musieli nawet odwiedzać strony firmowej i wszystkie niezbędne informacje znajdowali z poziomu wyszukiwarki.

źródło: https://www.en.advertisercommunity.com/t5/News-Updates/Launch-Videos-in-the-Google-My-Business-Dashboard/td-p/1612720#


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu