Widoczność reklam online w Polsce poprawia się na tle innych europejskich krajów
Meetrics opublikowało kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce.
Meetrics opublikowało kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce.
Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59%, wobec 54%w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek.
Europejskim liderem pozostaje, tradycyjnie już, Austria, z wynikiem Viewability na poziomie 71% (69%w poprzednim kwartale).
Meetrics jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Firma publikuje swoje raporty dotyczące wybranych krajów europejskich od 2016 roku. Polski rynek jest w nich uwzględniany od II kwartału 2017 r., kiedy to firma zadebiutowała w Polsce.
Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q1/2019” w I kwartale br. w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności wzrósł na polskim rynku do 59% (wobec 54% w IV kwartale 2018 roku).
Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) w Polsce także minimalnie wzrósł, do poziomu 19,2 sekundy w I kwartale 2019 r., wobec 19 sekund w IV kwartale roku ubiegłego.
Co ważne, wskaźnik Viewability reklam display, wynoszący w naszym kraju obecnie 59%, rośnie już trzy kwartały z rzędu. W porównaniu rok do roku, jest to wzrost aż o 7 punktów procentowych (w I kwartale 2018 roku wskaźnik wyniósł 52%).
Najlepsze wskaźniki wśród formatów reklamowych jeśli chodzi o średnią widoczność osiągnęły na polskim rynku w I kwartale br.: Halfpage (70% Viewability i 44,1 sek. czasu kontaktu z reklamą) oraz Billboard (63% i 15,9 sek.).
W podsumowaniu europejskim najlepszy wynik wśród najpopularniejszych formatów reklamowych odnotowuje również Halfpage (Viewability – 70%, Viewtime – 35,4 sek.), a za nim plasuje się Skyscraper (70% i 29,8 sek.).
Średnia europejska dla wskaźnika Viewability dla reklam display wyniosła w I kwartale 59%, co oznacza wzrost kwartał do kwartału o 1 punkt procentowy (w IV kwartale ub.r. było to 58%). Czas kontaktu z reklamą display również minimalnie wzrósł kwartał do kwartału, do 20,3 sek. w I kwartale (wobec 20 sek. w IV kwartale 2019 r).
Sytuacja wygląda inaczej w segmencie reklam wideo. Viewability reklam wideo w Polsce wzrosło w I kwartale br. do 52%., wobec 49%. w IV kwartale 2019 r., podczas gdy średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce spadł (15,3 sek. w I kw. br. wobec 18,1 sek. w IV kwartale ub.r.).
Średni wskaźnik Viewability dla wszystkich monitorowanych krajów europejskich wyniósł dla reklamy wideo w I kwartale br. aż 72% a czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 20,1 sek.
– Wskaźniki widoczności dla reklam wideo są w tym momencie sporo wyższe niż dla reklam display, ale to właśnie displayowi warto przyjrzeć się bliżej. W tym przypadku różnice w jakości są ogromne, w zależności od formatów, dostawców, miejsc gdzie reklama jest wyświetlana itp. Tak więc szczegóły „robią różnicę”, a dobre pomiary kampanii display pomagają osiągnąć coraz lepsze wskaźniki widoczności reklam, a co za tym idzie zwiększać zasięg i efekty brandingowe – komentuje Max von Hilgers, dyrektor zarządzający i współzałożyciel Meetrics.
Pełny raport za I kwartał 2019 r. można ściągnąć stąd: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/
Źródło: informacja prasowa
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend