Google wprowadziło nowe funkcje do swoich map, w tym specjalne dla firm
Kilka nowych funkcji, w tym przydatnych dla biznesu, zostało ostatnio dodanych do Google Maps. Oto co zostało wprowadzone.
Kilka nowych funkcji, w tym przydatnych dla biznesu, zostało ostatnio dodanych do Google Maps. Oto co zostało wprowadzone.
Pierwsze dwa rozwiązania są specjalnie dedykowane dla firm.
Dzięki nowej opcji od giganta, zweryfikowane firmy będą mogły wysyłać wiadomości biznesowe bezpośrednio z Google Maps lub wyszukiwarki. Oznacza to, że po włączeniu wiadomości w profilu firmy, dostajemy możliwość odpowiadania na pytania, na karcie aktualizacji. Google zapowiada również, że docelowo będą się one wyświetlały w wyszukiwarce. Oprócz pojawienia się przycisku umożliwiającego wysłanie wiadomości, klienci dostaną również możliwość rozpoczynania rozmowy z dowolnego wpisu. Warunkiem jednak jest to, aby został on utworzony w Google Moja Firma. Oto jak będzie wyglądała w rezultacie całość.
Kilka miesięcy temu Google wprowadził zestaw statystyk dotyczących wydajności. Teraz gigant dodał tam kilka nowych opcji. Nowe statystyki mierzące wyniki firmy i ich interakcje z klientami zarówno w mapach, jak i wyszukiwarce. Śledzone będą zatem takie informacje jak: liczba wyszukiwań, która doprowadziła do firmy, wydajność (jej spadek lub wzrost), hasła po których klienci trafili do firmy czy to, ile razy każde wyszukiwane hasło spowodowało wyświetlenie profilu firmy.
Nowy kanał pojawi się w karcie eksploruj. Użytkownicy znajdą tam najnowsze polecenia lokalnych ekspertów, restauracji itd. To świetne rozwiązanie dla firm gastronomicznych i większa zachęta do aktualizowania treści. Im częściej bowiem będą one aktualizowane, tym większa szansa firmy na ponowne pojawienie się w karcie Społeczności.
Google dodaje także możliwość dodawania zdjęć z poziomu telefonu, do Google Street View. Co więcej, po ich dodaniu, wraz z wideo, umieszczane w aplikacji sekwencje połączą się, tworząc spójną całość. To z kolei może okazać się również przydatne. Zwłaszcza dla tych firm, których wcześniejszy zasięg nie obejmował. Dzięki temu również, firmy mogą aktualizować zdjęcia, a tym samym, doprowadzić do siebie większe ilości klientów.
Zmiany wprowadzone przez giganta ponownie mogą przynieść wiele korzyści dla firm. Jest jednak jeden warunek, muszą być wykorzystywane umiejętnie. I tego życzymy każdemu, kto zdecyduje się wykorzystać nowe możliwości dane przez Google w swojej firmie.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend