Technologia z Polski przełomem na światowym rynku reklamy audio. Firma AdTonos wprowadza rozwiązanie o nazwie YoursTruly.

Interaktywne reklamy w komercyjnych stacjach radiowych słuchanych na inteligentnych głośnikach? To możliwe. Przykładem jest innowacyjna kampania reklamowa audio prowadzona przez AdTonos z wykorzystaniem technologii YoursTruly we współpracy z Octave i PHD Omnicom Media Group dla klienta Audi.

Debiut w Wielkiej Brytanii

AdTonos, wiodący gracz na rynku w dziedzinie technologii reklamy audio, w tym zorientowanej na dźwięk, wprowadził interaktywność w czasie rzeczywistym do radia na żywo dzięki swojemu nowemu rozwiązaniu YoursTruly. Innowacyjna technologia umożliwiła już reklamodawcom dotarcie do słuchaczy za pośrednictwem inteligentnych głośników z angażującą dwukierunkową komunikacją głosową, dostarczaną w portfolio komercyjnych stacji radiowych Octave w Wielkiej Brytanii.

Dzieło polskich programistów

Chociaż projekt YoursTruly zadebiutował komercyjnie na rynku w Wielkiej Brytanii, to sama technologia powstała w polskim oddziale firmy Radio Net Media w Gdyni, gdzie firma ulokowała swój Development Centre.

Rozwiązanie YoursTruly zostało opracowane, aby wykorzystać znaczący i szybko rosnący potencjał natywnych reklam audio. W praktyce reklama z wywołaniem interakcji głosowej jest wstawiana do bloku reklamowego stacji radiowej słuchanej na głośnikach inteligentnych tj. Amazon Echo.

Polecenia głosowe

W trakcie emisji reklamy słuchacze mogą na nią zareagować za pomocą prostego polecenia głosowego, aby wywołać asystenta głosowego i wykonać żądaną czynność, np. zamówić jazdę próbną u najbliższego dealera samochodowego, po czym otrzymają mailowo potwierdzenie swojego zamówienia, a następnie, wydając kolejne polecenie głosowe, mogą powrócić do słuchania swojej ulubionej stacji radiowej.

Technologia YoursTruly to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie w obszarze reklamy audio. Po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w ramach kampanii reklamowej zaplanowanej i zrealizowanej przez PHD Omnicom Media Group w Wielkiej Brytanii dla klienta Audi.

Kampania reklamowa była bowiem adresowana do słuchaczy londyńskich komercyjnych stacji radiowych, w tym: Absolute Radio, Kiss Radio i Magic Radio. Słuchacze wymienionych stacji radiowych mogli z łatwością zarezerwować jazdę próbną najnowszego modelu marki Audi poprzez aktywację głosową na swoich inteligentnych głośnikach. W kampanii wykorzystano również inteligentną technologię geolokalizacyjną, aby pomóc odbiorcom reklamy wybrać najbliższego dealera.

Michał Marcinik, CEO i Founder AdTonos wyraża nadzieję, że YoursTruly będzie napędzać bezprecedensowy postęp w branży reklamy audio.

“Pozwalając reklamodawcom na dynamiczne wstawianie interaktywnych reklam do treści radiowych na żywo, narzędzie to toruje drogę do natychmiastowej, dwukierunkowej komunikacji ze słuchaczem, która nie tylko zwiększy konwersję, ale także stworzy silniejsze powiązania między reklamodawcami a słuchaczami radiowymi. Cieszę się, że ta innowacyjna technologia głosowa została stworzona przez polskich programistów w naszym Development Centre w Gdyni, a przede wszystkim z faktu, że dzięki niej jesteśmy pionierami w świecie reklamy audio ”.

Jak wskazał Phil Rowley, Head of Client Strategy at Omnicom Media Group Programmatic, wspomniana kampania kładzie podwaliny pod globalne innowacje w reklamie audio i głosowej. Zaznacza on także, że globalny rynek inteligentnych głośników głosowych szacuje się na 30 miliardów dolarów do 2024 roku, dlatego firma z chęcią będzie dalej sprawdzać mocne strony audio w ramach w pełni zintegrowanych strategii marketingowych.

Pozstaje nam więc śledzić rozwój tej technologii i wysłuchiwać w radiu interaktywnych reklam na żywo. 

Źródło: informacja prasowa


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski