Universal Analytics ustępuje miejsca Google Analytics 4
Gigant rezygnuje z Universal Analytics i rekomenduje wszystkim przejście na Google Analytics 4. Skąd taka decyzja i do kiedy mamy czas na zmianę?
Gigant rezygnuje z Universal Analytics i rekomenduje wszystkim przejście na Google Analytics 4. Skąd taka decyzja i do kiedy mamy czas na zmianę?
Jak czytamy na blogu Google, Universal Analytics staje się powoli narzędziem przestarzałym. Chociaż zapewnia kilka form kontroli, był on stworzony z myślą o generacji pomiarów online, zakotwiczonych w sieci komputerowej, jak również niezależnych sesjach i łatwiej obserwowalnych danych z plików cookie. Według giganta więc, Universal Analytics jest obecnie narzędziem nieadekwatnym do postępu, jaki poczynili analitycy. Dlatego też z dniem 1 lipca 2023 roku, przestanie on przetwarzać nowe działania. Zaś usługi 360 przestaną przetwarzać dane 1 października 2023. Po tym czasie, informacje już przetworzone zostaną przechowywane tylko przez czas 6 miesięcy.
Przeczytaj również: W Google pojawią się automatyczne reklamy pojazdów
Google Analytics 4 ma już ponad dwa lata. Zachęcając do przejścia, gigant wskazuje kilka korzyści wynikających z przejścia na narzędzie. Wśród nich:
Ponadto, gigant twierdzi, że narzędzie to potrafi być elastyczne i dostosowywać się do zmian, jakie zachodzą w świecie online. Ponadto, może stać się ułatwieniem podczas planowania i wdrażania nowych rozwiązań zarówno w świecie marketingu, jak i e-commerce.
Dla tych, którzy nie wiedzą w jaki sposób przenieść swoje usługi, Google przygotowało specjalny poradnik, który znajduje się TU.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend