Prezentujemy eFAN24 – kolejne polskie rozwiązanie oparte na technologii iBeacons. Tym razem skierowane do kibiców.

Współczesny uczestnik wydarzenia sportowego przeżywa je jednocześnie offline – na stadionie i online – w sieci. Platforma eFAN24, stworzona przez łódzką firmę IQ Sport Advisory Group, ma to ułatwić.

W oparciu o aktualne miejsce przebywania kibica, o jego zainteresowania i wcześniejsze zachowania, androidowa aplikacja eFAN24 pośredniczy w dostarczaniu treści generujących lepsze doświadczenia. Jej zadaniem jest zarówno komunikacja komercyjna jak i dostarczanie informacji ułatwiających pobyt w miejscu zdarzenia. Do realizacji tych zadań wykorzystuje technologię iBeacons, o której niedawno pisaliśmy.

Rafał Dylewski
fot.: inf. pras.

Rafał Dylewski, manager projektu eFAN24 i współzałożyciel IQ Sport Advisory Group, tak przedstawia motywację twórców platformy: „W dobie mediów społecznościowych uczestnicy przeżywają eventy na stadionie i jednocześnie w internecie. Dlatego postanowiliśmy ułatwić im to zadanie właśnie poprzez stworzenie lepszego miejsca do konsumpcji treści social media w czasie rzeczywistym, podczas eventów, w których uczestniczą lub śledzą na żywo. Z kolei, z punktu widzenia organizatorów czy partnerów wydarzenia, istotna jest skuteczna komunikacja do uczestników bazująca na ich aktualnych emocjach. Uwzględnienie kontekstu miejsca, emocji uczestników, zachowań i preferencji pozwala na tworzenie treści, która z punktu widzenia fana wnosi wartość i jednocześnie dobrze konwertuje.

Czy portale społecznościowe nie wystarczają kibicom?

Kibice w trakcie imprezy masowej zarówno tworzą jak i konsumują treści związane z wydarzeniem. Zazwyczaj odbywa się to za pośrednictwem portali społecznościowych: Facebooka, Twittera, Instagramu. Czy zatem dodatkowe narzędzie jest im potrzebne? Tak na to pytanie odpowiada Dylewski: „Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że kibice mają problem z konsumpcją treści w czasie rzeczywistym w social media. Przede wszystkim, dlatego że treści z kanałów social media jest bardzo dużo, a ich relewantność często niska. Większość postów dotyczących danego wydarzenia i jego przebiegu niewiele wnosi do doświadczeń eventowych fana.

A co dla organizatorów i sponsorów?

Oczywiście kibice nie mają być jedyną grupą, która będzie mogła odnieść korzyść z nowej platformy. Partnerzy i sponsorzy imprez będą mogli dostarczać odbiorcom treści dopasowane do ich aktualnych emocji. Dodatkowo wzbogacenie przeżyć kibiców może pomóc z powrotem zapełnić stadiony. „Im więcej dzieje się wokół danego wydarzenia, tym fani i kibice są bardziej skłonni do wyjścia z domu i udania się na wydarzenie. Już teraz obserwujemy zjawisko, gdzie fani wolą przeżywać event z poziomu kanapy i własnego telewizora w domu. Trzeba więc tworzyć lepsze doświadczenia na miejscu.” – zauważa Dylewski.

Zalety technologi iBeacons

Dlaczego twórcy rozwiązania zdecydowali się wykorzystać beacony? „Technologia iBeacons to nowość, która w bardzo szybkim tempie zdobywa rynek. Coraz więcej firm i podmiotów dostrzega jej zalety i możliwości zastosowania. Myślę, że wygrywa swoją prostotą.” – twierdzi Dylewski – „Beacony tworzą de facto system mikropozycjonowania, działający zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków.

Platforma eFan24 jest wdrażana na stadionach Bundesligi i na gdańskiej PGE Arenie. Została już wypróbowana na grudniowym meczu Lechii Gdańsk. Pierwsze wrażenia kibiców są raczej pozytywne. Jedyny zarzut, jaki się pojawia, to brak aplikacji na inne, poza Androidem, systemy.

http://vimeo.com/112372027


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu