AdWords Express to uproszczona wersja AdWords, która z pewnością przypadnie do gustu mniejszym firmom oraz przedsiębiorstwom, stawiającym pierwsze kroki w świecie reklamy internetowej i chcącym promować się w sieci samodzielnie.

Cechą charakterystyczną AdWords Express jest maksymalne uproszczenie wszelkich etapów związanych z konfiguracją, która jak twierdzi sam Google zajmuje jedynie 15 minut. Konfiguracja narzędzia sprowadza się do przejścia jedynie trzech kroków. Użytkownik musi stworzyć nowe konto w usłudze, wybrać firmę, którą chce reklamować w sieci i cel jaki mają osiągnąć reklamy oraz ustalić budżet. Po przejściu wszystkich etapów narzędzie działa automatycznie. Co ciekawe, po stworzeniu reklamy można ją przeglądać z każdego miejsca, dzięki bezpłatnej aplikacji mobilnej.

Zalety korzystania z AdWords Express

  • Płacisz tylko wtedy, gdy potencjalni klienci odwiedzą Twoją stronę internetową lub do Ciebie zadzwonią. W dowolnej chwili można też zmieniać budżet, aby w pełni kontrolować koszty reklamowe.
  • Maksymalnie uproszczony interfejs, dzięki czemu nie musisz zajmować się skomplikowanym zarządzaniem. Wystarczy napisać trzy linijki tekstu o swojej działalności, z których narzędzie utworzy reklamę i będzie ją wyświetlać użytkownikom szukającym tego, co masz w swojej ofercie.
  • Możesz reklamować się w GoogleMapach Google i witrynach partnerskich.
  • Możliwość docierania do klientów w dowolnie wybranym miejscu.

Najważniejszym warunkiem uruchomienia kampanii w ramach  z AdWords Express jest określenie budżetu. Użytkownik nie może samodzielnie decydować o doborze słów kluczowych (w przeciwieństwie do kampanii realizowanych w ramach AdWords). Proces ten odbywa się automatycznie i ma zagwarantować  jak najlepsze dotarcie reklamy do określonej grupy docelowej. W zależności od profilu firmy proponowana jest lista wyszukiwanych słów z nią związanych, które mają powodować wyświetlanie reklamy, oraz powiązane witryny, w których będzie mogła pojawiać się reklama.

Ograniczenia AdWords Express

Skuteczność narzędzia osłabia przede wszystkim brak dostępu do bardziej rozbudowanych i zaawansowanych funkcji. Narzędzie nie pozwala na modyfikowanie ustawień, które mogą wpływać na zmniejszenie kosztu za kliknięcie w reklamę lub zwiększenie skuteczności kampanii.

Kto powinien korzystać z AdWords Express?

AdWords Express to narzędzie stworzone z myślą o firmach, które chcą w prosty sposób reklamować się w Google, bez angażowania środków na specjalistów od reklamy internetowej i minimalizując czas spędzony na konfiguracji. To idealne narzędzie dla małych firm i początkujących marketerów, którzy chcą sprawdzić w jaki sposób działa reklama w ramach kampanii AdWords. Bardziej rozwinięte firmy powinny zdecydować się na klasyczną wersję Google AdWords, która pozwala m.in. na większą swobodę w konfiguracji reklam oraz samodzielne wybieranie i ustawianie słów kluczowych związanych z firmą.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu