Dlaczego nie korzystamy z bankowości mobilnej?

Mimo że 44 procent Polaków posiada smartfony, z bankowości mobilnej regularnie korzysta jedynie 12 procent właścicieli tych urządzeń. Jakie są główne tego przyczyny oraz gdzie mają swe źródło, przeczytamy w najnowszym raporcie Symetrii.
O tym, że przyszłość należy do bankowości mobilnej mówi się już od dawna. Już dzisiaj dzięki aplikacji możemy założyć konto w banku, skasować bilet w autobusie lub przechowywać paragon. Twórcy raportu zadają jednak jedno zasadnicze pytanie: czy Polacy są gotowi na bankowość mobilną? Jeśli chodzi o zaplecze techniczne – z pewnością tak. Dowodem może być ubiegłoroczne badanie przeprowadzone przez TNS Polska, które wykazało, że 44 procent Polaków posiada smartfona. Także większość banków ma w swojej ofercie taką aplikację. Dlaczego więc regularnie używa jej tylko 12 procent właścicieli nowoczesnych urządzeń mobilnych? Jak można przełamać tę niechęć?
Być może w jakiś sposób na pytanie to odpowiadają wyniki badania Symetrii, które przeprowadzone zostało na grupie zaawansowanych użytkowników smartfonów korzystających regularnie z bankowości online, ale wcześniej nie korzystający z aplikacji mobilnej. Każdy z respondentów brał udział w wywiadzie dwukrotnie: przed zainstalowaniem oraz po zakończeniu okresu próbnego korzystania z aplikacji. – W trakcie naszych badań okazało się, że większość barier odnosi się bezpośrednio do problemów związanych z User Experience a także kwestii komunikacji i wizerunku bankowości mobilnej – powiedział Marcin Woźniczko, koordynator badania.
Przeszkodą często wymienianą przez respondentów, którzy wzięli udział w dociekaniach Symetrii, jest następująca bariera psychologiczna: brak identyfikacji z osobami korzystającymi z mobilnych aplikacji bankowych.
Wyniki badań Symetrii pokazują, że raczej nie. Drugi wywiad przeprowadzony z uczestnikami po okresie próbnym używania aplikacji wykazał, że mimo braku przekonania o potrzebie posiadania takiego oprogramowania czy obaw związanych z bezpieczeństwem, korzystanie z takiego oprogramowania okazało się nie tylko proste, ale i przydatne. Może więc warto na jakiś czas wcielić się w role biorących udział w badaniu i spróbować, jak jest naprawdę z bankowością mobilną?
Autor artykułu:
Marlena Bogusz
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend