Aż 95 proc. polskich brand managerów uważa Facebooka za środowisko sprzyjające prowadzeniu działań marketingowych. Dla porównania, serwisowi Nk.pl ufa jedynie co piąty badany.
Według badanych marketerów Facebook, właśnie dzięki możliwościom prowadzenia złożonych działań marketingowych, deklasuje konkurentów. Na drugim, wysokim miejscu znalazł się serwis YouTube, wskazany przez 67 proc. badanych. Trzecie miejsce przypadło niedawnemu liderowi rynku Nk.pl (20 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też Twitter (13 proc.) oraz Eplus (10 proc.).
– Facebook udostępnia zupełnie bezpłatnie duże możliwości prowadzenia złożonych działań marketingowych i bardzo łatwe tworzenie aplikacji o charakterze marketingowym. Poza tym popularność Facebooka bardzo szybko rośnie, a przekonanie o jego użyteczności jest dodatkowo wzmacniane przez setki case’ów z całego świata – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny Think Kong, koordynator badania.
Social Media Brand Index 2010, przeprowadzone na zlecenie agencji interaktywnej Think Kong we współpracy z IAB Polska, jest pierwszym w Polsce badaniem obecności marek w mediach społecznościowych. Celem badania jest wyłonienie najbardziej aktywnych marek w polskim internecie oraz pokazanie udziału wydatków na marketing w Social Media w ogólnych budżetach marek. Pełny raport będzie dostępny w internecie już pod koniec listopada.