Nie tak dawno, Google wprowadziło kilka zmian w serwisie oraz w aplikacji Google Maps. Oto co zostało dodane oraz kto i w jaki sposób może korzystać z nowych rozwiązań giganta. 

Nowe sposoby łączenia się z klientami

Pierwsze dwa rozwiązania są specjalnie dedykowane dla firm.

  • Wysyłanie wiadomości z Google Maps i wyszukiwarki
źródło: blog.google.com

Dzięki nowej opcji od giganta, zweryfikowane firmy będą mogły wysyłać wiadomości biznesowe bezpośrednio z Google Maps lub wyszukiwarki. Oznacza to, że po włączeniu wiadomości w profilu firmy, dostajemy możliwość odpowiadania na pytania, na karcie aktualizacji. Google zapowiada również, że docelowo będą się one wyświetlały w wyszukiwarce. Oprócz pojawienia się przycisku umożliwiającego wysłanie wiadomości, klienci dostaną również możliwość rozpoczynania rozmowy z dowolnego wpisu. Warunkiem jednak jest to, aby został on utworzony w Google Moja Firma. Oto jak będzie wyglądała w rezultacie całość. 

źródło: blog.google.com
  • Statystyki na temat wydajności
źródło: blog.google.com

Kilka miesięcy temu Google wprowadził zestaw statystyk dotyczących wydajności. Teraz gigant dodał tam kilka nowych opcji. Nowe statystyki mierzące wyniki firmy i ich interakcje z klientami zarówno w mapach, jak i wyszukiwarce. Śledzone będą zatem takie informacje jak: liczba wyszukiwań, która doprowadziła do firmy, wydajność (jej spadek lub wzrost), hasła po których klienci trafili do firmy czy to, ile razy każde wyszukiwane hasło spowodowało wyświetlenie profilu firmy. 

Opcja : Społeczności

źródło: blog.google.com

Nowy kanał pojawi się w karcie eksploruj. Użytkownicy znajdą tam najnowsze polecenia lokalnych ekspertów, restauracji itd. To świetne rozwiązanie dla firm gastronomicznych i większa zachęta do aktualizowania treści. Im częściej bowiem będą one aktualizowane, tym większa szansa firmy na ponowne pojawienie się w karcie Społeczności.

Street View z pomocą użytkowników

źrodło: blog.google.com

Google dodaje także możliwość dodawania zdjęć z poziomu telefonu, do Google Street View. Co więcej, po ich dodaniu, wraz z wideo, umieszczane w aplikacji sekwencje połączą się, tworząc spójną całość. To z kolei może okazać się również przydatne. Zwłaszcza dla tych firm, których wcześniejszy zasięg nie obejmował. Dzięki temu również, firmy mogą aktualizować zdjęcia, a tym samym, doprowadzić do siebie większe ilości klientów.

Zmiany wprowadzone przez giganta ponownie mogą przynieść wiele korzyści dla firm. Jest jednak jeden warunek, muszą być wykorzystywane umiejętnie. I tego życzymy każdemu, kto zdecyduje się wykorzystać nowe możliwości dane przez Google w swojej firmie.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu