Liczba kobiet kupujących w internecie rośnie z roku na rok. Pojawia się również coraz więcej serwisów przeznaczonych jedynie dla kobiet. Strony o tematyce mody, stylizacji, urządzania mieszkań, macierzyństwa i ,,spraw kobiecych” to serwisy, na które rzadko zaglądają użytkownicy internetu płci męskiej.

Według Dziennika Gazety Prawnej w 2010 r. panie stanowiły już 60 proc. osób robiących zakupy w e-sklepach. Są lepszymi klientami niż mężczyźni, bo wydają jednorazowo średnio 120 zł, a panowie – 90. W dodatku są lojalnymi klientkami. W tym przypadku (co nie jest normą) zwyczaje z rzeczywistości przenoszą się do internetu.

Kobiety lubią robić zakupy i nie ma dla nich większej różnicy, czy robią to w wirtualnej rzeczywistości, czy zwyczajnie buszują po sklepowych półkach w tzw. ,,realu”. Inne są jednak pobudki z jakich kobiety decydują się robić zakupy w sieci. Panie kierują się przede wszystkich chęcią zaoszczędzenia pieniędzy. Podczas, gdy Panom zależy najbardziej na oszczędności czasu (Gemius 2011).

Wg raportu kobiety uwielbiają zakupy grupowe i przede wszystkim cenią zakupowe rekomendacje. Okazuje się, że to Panie częściej słuchają opinii innych internautek, a mężczyźni wybierają jednak porównywarki cen. Trend wyczuwają firmy pracujące nad efektywnością sklepów z produktami dla Pań. Kobiety coraz częściej zwracają uwagę na jakość sklepów internetowych, a dobre wypozycjonowanie witryny może przyciągnąć więcej użytkowniczek.

Źródło: Sunrise System


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu