Jak marki mogą skorzystać ze współpracy z influencerami?

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Jakie typy influencerów wyróżniamy? Jakie korzyści ze współpracy mogą odnieść firmy z nimi? Czym kierować się przy wyborze lidera opinii? Jak mierzyć rezultaty tego typu kampanii? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziemy w ebooku „Influencer Marketing – praktycznie” opublikowanym przez WhitePress.

Choć influencer marketing jest dość nowym trendem, to szybko zyskuje popularność. W Stanach Zjednoczonych wykorzystuje go już 65 procent marek (tapinfluence.com), natomiast w Polsce powoli przekonuje się do tej formy promocji coraz więcej firm.

Dlaczego warto przekonać się do influencer marketingu? Marka nawiązując współpracę z b(v)logerem ma możliwość dotrzeć do nowych odbiorców, którzy są aktywni i otwarci na przekaz. Influencerzy mają realny, poparty badaniami i wynikami sprzedażowymi wpływ na opinie i działania odbiorców.

Platforma WhitePress przygotowała ogólnodostępnego, bezpłatnego e-booka na temat influencer marketingu. Treść została stworzona przede wszystkim z myślą o marketerach, PRowcach i innych osobach odpowiedzialnych za promocję. Autorom zależało, by ebook był maksymalnie praktyczny i dostosowany do polskich realiów branżowych. Dlatego oprócz materiałów przygotowywanych przez Whitepress, w treści pojawił się również wypowiedzi polskich ekspertów i samych influencerów, którzy przybliżają czytelnikowi jak współpraca z firmami wygląda z ich punktu widzenia.

„Chcemy poprzez tego ebooka pokazać, że współpraca z influencerami „nie gryzie” i może być bardzo korzystna dla firmy, ale aby tak się stało, trzeba stosować się do zasad panujących w tym środowisku. Niestety obserwujemy, że te zasady nie dla wszystkich są oczywiste, stąd potrzeba odpowiedzi na takie zapotrzebowanie, tym bardziej, że w polskiej branży nadal nie ma zbyt obszernej literatury poświęconej influencer marketingowi” – wyjaśnia Justyna Fabijańczyk, główna autorka ebooka.

Tematyka ebooka obejmuje wszystkie istotne kwestie związane ze współpracą z influencerami. Najpierw czytelnik zostaje wprowadzony w to środowisko – dowiaduję się kim oni są, czym się zajmują, na czym polega ich fenomen i dlaczego mogą być pomocni w promocji. Poznaje też najważniejszych polskich influencerów. Druga część ebooka to 100% praktyki: autorzy opowiadają jak współpracować z influencerami, jak zorganizować współpracę aby była efektywna, co robić a czego unikać, jak podejść do kwestii finansów i oczekiwań influencera. Ostatnia część to aż 11 case studies. Omówiono m.in. kampanie: Radka Kotarskiego i Banku Millennium, Michała Szafrańskiego i Banku BGŻ czy Ewy Chodakowskiej i Adidasa.

fot. materiały prasowe

Nad publikacją pracowały dwie autorki: Justyna Fabijańczyk i Agata Cupriak, ale efekt końcowy to wysiłek kilkudziesięciu partnerów, osób, agencji, influencerów i dziennikarzy, których wspólnym celem było stworzenie praktycznego i użytecznego przewodnika po świecie influencerów. Organizacyjnie projekt realizowała platforma Whitepress i agencja Juicy Relations.

Ebooka można pobrać ze strony: http://www.whitepress.pl/influencer-ebook

Portal MARKETINGLINK jest patronem medialnym ebooka.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.