Codziennie w naszej skrzynce mailowej pojawiają się wiadomości z reklamami przeróżnych produktów. I choć sami nie czytamy wszystkich, to jednak chcielibyśmy by nasze oferty skutecznie przykuwały uwagę potencjalnych klientów. Jak upewnić się, że klient otworzy i przeczyta wysłaną przez nas wiadomość? Gotowej recepty dostarcza Litmus.
Gdzie tkwi problem?
Obecnie coraz więcej działań internetowych wykonujemy na urządzeniach mobilnych. O ile strony internetowe w większości są dopasowane do wyświetlania na ekranach smarfonów, o tyle sytuacja z e-mailami jest dużo gorsza. Stawia to nowe wyzwania przed sprzedawcami – jak stworzyć e-maila przyjaznego dla smarfona?
W większości przypadków e-maile są nieczytelne, co sprawia że odbiorcy najczęściej rezygnują z czytania ich. Wiadomość czytelna na ekranie monitora znacznie straci na swojej przejrzystości, jeśli nie będzie dostosowana do smartofonowych realiów.
Odpowiedź Litmusa
Naprzeciw obecnym problemom e-commerce wychodzi Litmus. Smarfony zaczynają coraz silniej dominować w internetowym świecie, a niedopasowanie e-maili sprawia, że firmy tracą duże ilości kliknięć, a ruch na stronie maleje. Według danych podawanych przez Litmus, dzięki korzystaniu z ich narzędzi około 55% maili zostaje otwartych przez użytkowników za pośrednictwem smartfona. Nie trzeba jednak kupować „kota w worku”. Zaletą proponowanego przez Litmus oprogramowania jest darmowe przetestowanie jego funkcji.
Krok pierwszy – sprawdzenie rzeczywistości
Aby upewnić się, że wysyłane przez nas e-maile są odpowiednie dla urządzeń mobilnych, często trzeba korzystać ze złożonych procedur. Znacznym ułatwieniem są narzędzia proponowane przez Litmusa, dzięki którym możemy uzyskać rzuty ekranów każdego z naszych maili, otwieranych zarówno na laptopach i komputerach, jak i na komórkach.
Krok drugi – szablony
Jeśli okaże się, że nasze maile nie są dostosowane do urządzeń mobilnych, z pomocą znów przychodzi Litmus, podsuwając użytkownikom gotowe szablony. Dotyczą one szerokiego zakresu produktów i usług, jakie może świadczyć firma: począwszy od zaproszeń na eventy, kart powitalnych dla nowych klientów, na życzeniach urodzinowych kończąc. Z przykładowymi wzorami można zapoznać się na stronie: https://litmus.com/community/templates
To nie jedyne opcje, które daje nam Litmus. Za pomocą ich oprogramowania możliwe jest:
stworzenie testów sprawdzających maile oraz naprawianie usterek w projektach e-maili,
- stworzenie listy czynników decydujących o wyglądzie i charakterze e-maila,
- sprawdzenie e-maili przez filtry antyspamowe,
- sprawdzenie jak strony i e-maile prezentują się zarówno na ekranie monitora jak i smarfona,
- analiza wysyłanych e-maili,
- wymienianie doświadczeń z innymi użytkownikami.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!