Portal badaniainternetu.pl przygotował raport dotyczący obecności polskich przedsiębiorców w Internecie. Przepytali kilkuset właścicieli firm o ich działalność w sieci.
Strona internetowa to podstawa
Ponad 80% uczestników ankiety przyznało, że ich firma posiada stronę internetową. To rewelacyjny wynik. Średnia europejska wynosi 73%. Nieco gorzej polskie firmy wypadają, jeżeli pod uwagę weźmiemy responsywność strony, czyli poprawne wyświetlanie witryny na ekranach różnej rozdzielczości. Nieco ponad 53% ankietowanych stwierdziło, że ich strona firmowa wyświetla się bezbłędnie – na urządzeniach mobilnych: smartfonach, tabletach , netbookach. Liczba użytkowników urządzeń mobilnych stale rośnie, im też trzeba umożliwić korzystanie ze strony internetowej naszej firmy.
A co dalej?
Niestety, o ile przedsiębiorcy gotowi są przeznaczyć środki na zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej, o tyle niechętnie wydają pieniądze na reklamę w internecie. Niemal połowa uczestników ankiety nie zaplanowała w budżecie środków na reklamę w Internecie. To skutkuje tym, że strona ma nikłe szanse zaistnieć w sieci i odnotować wysoką liczbę odsłon. Nasycenie rynku powoduje, że strona internetowa bez właściwie dobranych działań promocyjnych pozostanie niezauważona.
– Reklama to nie tylko wydatki i zamrożony kapitał , to przede wszystkim inwestycja, która przynosi wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie, większej ilości zapytań, co przekłada się na większy zysk – zauważa Michał Wiercimok, CEO, SEO i SEM Specialist.
Ulubione formy promocji w Internecie to pozycjonowanie, obecność w mediach społecznościowych oraz marketing szeptany. Badanie pokazało, że są one wybierane najczęściej bez względu na wielkość i zasięg przedsiębiorstwa. Te formy też zostały przez nich uznane za najbardziej skuteczne. Największym zaufaniem cieszy się pozycjonowanie, prawdopodobnie dlatego, że wielu użytkowników wyniki organiczne wyszukiwania postrzega jako najbardziej naturalne i wiarygodne źródło informacji.
Polscy przedsiębiorcy zaczynają wykorzystywać możliwości Internetu, jednak wciąż mają małe zaufanie do działań podejmowanych w sieci. Stosują tylko sprawdzone rozwiązania, a warto też sprawdzić inne formy promocji. Potrzeba do tego starannej strategii marketingowej, która pozwoli wybrać narzędzia reklamy, tak, aby osiągnąć zamierzone cele.
Autor artykułu:
Małgorzata Syc
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!