Content marketing zyskuje na znaczeniu, a samo napisanie ciekawego tekstu to dziś za mało. Jakie trendy warto śledzić w 2021 roku?

Jak zainteresować odbiorców? Jak z pomocą content marketingu osiągać biznesowe cele? I na co zwracać uwagę tworząc i publikując treści? Oto nasze podpowiedzi!

Rozszerzona rzeczywistość

O Augmented Reality użytkownicy na masową skalę dowiedzieli się dzięki Pokémon Go. Ale dobrym przykładem są chociażby filtry selfie w social media, bazujące na rozpoznawaniu twarzy, które nie od dziś są wykorzystywane przez użytkowników.

Połączenie świata realnego z rzeczywistością wirtualną w czasie rzeczywistym to technologia, która nie jest jeszcze doskonała, ale kolejne pomysły firm technologicznych i startupów pokazują, że AR ma ogromny potencjał marketingowy, edukacyjny i informacyjny. Jedno spojrzenie na produkt, aby uzyskać kompletne informacje o jego składzie, cechach, walorach? Nowy sposób prezentacji produktów i usług? Wirtualne karty biznesowe jako alternatywa dla tradycyjnych wizytówek? To wszystko staje się faktem.

AR można również połączyć ze storytellingiem, opowiadając klientom historie w zupełnie nietypowy sposób. Inspiracją może być zrealizowana kilka lat temu przez Pepsi kampania „Maksimum smaku, zero cukru”, przekonująca, że niemożliwe nie istnieje! Mimo upływu czasu, kampania jest materiały są wciąż doskonałym przykładem tego, jak dobrze połączyć AR i reklamę produktu. 

Lead magnet

Uzyskanie adresów e-mail potencjalnych klientów wbrew pozorom nie jest łatwym zadaniem. Wszystko dlatego, że użytkownicy internetu w obawie przed spamem niechętnie dzielą się swoimi danymi kontaktowymi. Dlatego warto zaproponować odbiorcom coś, czego chcą. Za darmo. W zamian za potrzebne nam informacje. Co sprawdzi się jako lead magnet?

Zazwyczaj są to e-booki, ale można zaskoczyć swoich odbiorców i zaproponować coś innego. Ściągawki i checklisty, planery i kalendarze, infografiki, raporty, przewodniki, mapy, case study, quizy etc. Zawsze jednak przygotowana treść powinna wyróżniać się wysoką jakością. Lead magnet musi rozwiązywać realny problem potencjalnego klienta, musi być wartościowy, natychmiast dostępny, a do tego powinien kreować wizerunek marki jako eksperta w branży.

źródło: getresponse.pl
źródło: getresponse.pl

Content wideo

Nie od dziś wiemy, że wideo doskonale przykuwa uwagę i jest łatwe w odbiorze. Dlatego jego rola w komunikacji marketingowej stale rośnie. Ten trend pojawia się w zestawieniach od kilku lat. Nic dziwnego, gdyż warto korzystać z tego formatu na wiele sposobów, zarówno jako jednorazowe działania, jak i tworząc długofalowe projekty. Mogą to być zatem zarówno pojedyncze live’y nagrywane z okazji wydarzeń specjalnych, dynamiczne filmiki publikowane na TikToku, który podbija serca użytkowników, jak i vlogi czy kanały na YouTube. Coraz więcej marek wkracza w świat TikToka i dostosowuje się do preferencji użytkowników, aby w przystępny sposób przekazać im treści.

Przy temacie wideo pamiętać, aby każde wideo było właściwie zoptymalizowane. Ciekawy tytuł, atrakcyjne miniatury, opis filmu, tagi i napisy to absolutny must have.

Reklamy natywne

Cały czas rośnie popularność reklam natywnych. Reklamy natywne nie migają, nie świecą, nie rozpraszają uwagi odbiorcy. Są za to ciekawe i dopasowane wizualnie do pozostałych treści na stronach internetowych. Takie reklamy przybierają formy artykułów sponsorowanych, wywiadów, wpisów blogowych, filmów wideo, nagrań audio itp. Co je wyróżnia? Wartościowa treść! Dzięki temu reklama jest pozytywnie przyjmowana przez odbiorców i choć nie wymusza interakcji, to mocno angażuje. Do tego jest wiarygodna i tym samym pomaga budować pozytywny wizerunek marki oraz zwiększa jej rozpoznawalność.

źródło: motoryzacja.interia.pl

Mobile-friendly content

Aktualne badania nie pozostawiają wątpliwości, że użytkownicy internetu ponad połowę czasu w siedzi spędzają korzystając z telefonów i tabletów. To sprawia, że treści muszą być przyjazne dla czytelników na urządzeniach mobilnych. I choć dostosowanie do mobile wydaje się oczywiście, nie zawsze możemy doświadczać go w praktyce. Podstawą są zatem:

  • krótkie nagłówki,
  • krótkie zdania,
  • krótkie akapity,
  • spisy treści,
  • wypunktowania,
  • pogrubienia,
  • zastosowanie czytelnej czcionki,
  • wykorzystywanie grafik i dobrej jakości zdjęć,
  • stosowanie wyraźnych przycisków CTA.

Aby ułatwić użytkownikom zapoznawanie się z treścią, warto także umieszczać najważniejsze informacje na początku tekstu. Zachowywanie tych zasad sprzyja stronom także optymalizacji treści pod kątem SEO.

Przepis na udaną kampanię opartą o content to dziś wysoka jakość, przyjazne użytkownikom formaty i kreatywność na najwyższym poziomie. Tylko tak można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zatrzymać ich na dłużej.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu