Walka o dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce Google jest bardzo zażarta. Specjaliści od SEO nie mają jednak możliwości wpływania na wszystkie czynniki, które decydują o pozycji w rankingu. Co zatem decyduje o lepszym pozycjonowaniu?

Firma Searchmetrics opublikowała kolejną edycję raportu Seo Ranking Factors. Jak łatwo się domyślić, przedmiotem analizy były czynniki wpływające na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, w tym przypadku Google. Pod uwagę wzięto amerykańską wersję wyszukiwarki.

Okazuje się, że na samym szczycie rankingu znajduje się przycisk „+1” od Google’a. Zważywszy na to, o jakiej wyszukiwarce mówimy, ciężko uznać to za zaskoczenie. Na kolejnych miejscach znalazły się udostępnienia z Facebooka oraz linki zewnętrzne, tj. odesłania do danej witryny publikowane na innych stronach www.

fot. Searchmetrics

Warto również zauważyć obecność w ścisłej czołówce kilku funkcjonalności Facebooka, takich jak przycisk „Lubię to” czy komentarze, a także innych serwisów społecznościowych – Pinteresta i Twittera. Straciły z kolei na znaczeniu takie czynniki, jak użycie fraz kluczowych w adresie lub nazwie domeny.

Wciąż duże znaczenie odgrywa content umieszczony na samej stronie – ilość wyrazów umieszczonych na stronie czy liczba „wewnętrznych” linków.

Trzeba podkreślić za autorami raportu, że wszystkie wymienione elementy nie muszą automatycznie wpływać na lepszą pozycję. Korelacja między wysokim rankingiem danej strony, a częścią elementów może nie nosić cech związku przyczynowego.

Pełen ranking do ściągnięcia z tej strony.

fot. Searchmetrics


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu