Marketing w Google Maps – jak mogą Ci się przydać mapy Google?
Obecność firmy w Mapach Google może wesprzeć nasze działania marketingowe. Oto kilka rzeczy, które warto na ten temat wiedzieć.

Obecność firmy w Mapach Google może wesprzeć nasze działania marketingowe. Oto kilka rzeczy, które warto na ten temat wiedzieć.
Czym jest Google Maps marketing? To wszelkie działania optymalizujące obecność firmy w Mapach Google. Dzięki nim wyszukiwarka kieruje potencjalnych klientów do wybranej firmy, co ma szczególne znaczenie przede wszystkim w marketingu lokalnym. To sprawia, że jest to proces idealny nawet nie dla dużych, lecz dla mniejszych firm, o mniejszej rozpoznawalności. Dlaczego?
Wystarczy wyobrazić sobie, że znajdujemy się w obcym mieście i chcemy znaleźć restaurację jednej ze znanych sieci – z pewnością nie będziemy mieli z tym problemu. Być może skierujemy się do najbliżej galerii handlowej, na dworzec lub inne tego typu miejsce. Co innego, gdy będziemy mieli ochotę zasmakować specjałów regionalnej kuchni, najlepiej w niewielkim, tanim, miejscowym barze – w tym wypadku wyniki wyszukiwania wraz z nawigacją GPS będą nam niezbędne. I w tym zawiera się właśnie istota Google Maps marketing.
Pierwszym krokiem do zaistnienia w mapach Google jest utworzenie wpisu w panelu Google Moja Firma. Usługa jest całkowicie bezpłatna, ponieważ u jej podstaw nie leży reklama firmy, lecz poinformowanie wyszukiwarki o jej istnieniu.
Należy starannie wpisać adres firmy i dodać obszar swojej działalności. Następnie trzeba poczekać na kod weryfikacyjny, który dotrze na podany adres pocztą tradycyjną. W międzyczasie można wpisać wszystkie ważne informacje dotyczące działalności. Im bardziej precyzyjne dane umieścimy w tym miejscu, tym lepiej.
Po zweryfikowaniu adresu firma pojawi się na mapach Google.
Trzeba pamiętać, że marketing w Google Maps kieruje się innymi czynnikami rankingowymi, niż klasyczne wyniki wyszukiwania. W tym wypadku najważniejsza jest lokalizacja, ale wpływ ma też obecność firmy w różnych miejscach w internecie. Przez obecność w sieci rozumiemy między innymi posiadanie własnej strony www lub występowanie danych firmy w katalogach firm. Dlatego też wsparciem dla Google Maps marketing będzie również przemyślana strategia link-buildingu.
Skutecznym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest publikowanie ciekawych informacji bezpośrednio na mapach Google i w wyszukiwarce. Mogą to być informacje o aktualnych wydarzeniach, o specjalnych ofertach czy też sezonowych usługach.
Google Maps marketing ze względu na swoją specyfikę idealnie nadają się dla firm, które świadczą usługi stacjonarne, w tym takich, które są nastawione na działalność lokalną. Mapy Google poinformują potencjalnego klienta o istnieniu firmy na danym terenie i pomogą mu odnaleźć jej siedzibę. To zatem idealne narzędzie dla lokali gastronomicznych, punktów usługowych, sklepów itd.
Obecność w mapach Google jest wyjątkowo istotna dla tych, którzy oferują usługi z myślą o turystach, a zatem obiekty noclegowe, atrakcje turystyczne, wypożyczalnie samochodów itp. Nie oznacza to jednak, że z Google Maps marketing powinny zrezygnować firmy skupiające się na działalności w sieci. Niejednokrotnie klienci poszukują stacjonarnej siedziby firmy, choćby po to, by uzyskać adres do korespondencji. Obecność w mapach Google pozwala im też wyrazić opinię o firmie. A obecność stacjonarnej siedziby firmy internetowej jest elementem, który wpływa na jej wiarygodność.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!
Send this to a friend