Ten portal działa jednak na trochę inaczej niż popularny Facebook, dlatego warto wiedzieć, na co należy zwrócić szczególną uwagę w naszym profilu firmowym.
Wygląd strony
Estetyka jest bardzo istotna. To jak prezentuje się w ostatecznym kształcie nasza strona w Google+ może zachęcić lub zniechęcić naszych klientów, którzy kideyś na nią trafią. Podstawowym kryterium będzie organizacja profilu oraz wzajemne uzupełnianie się treści i obrazków. Podobnie jak na Facebooku powinniśmy wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe i „okładkę” (odpowiednik zdjęcia w tle). Standardowe wymiary grafik to 250x250px (zdjęcie profilowe) i 1080x608px.
Przyjęła się zasada, że zdjęciem profilowym jest zwyczajowo logo firmy. W Przypadku G+ należy pamiętać, że portal wyświetla nasze zdjęcia w kole, trzeba więc zatroszczyć się oto, aby żadna część loga lub nazwy firmy nie została w ten sposób ucięta. Jednym z najlepszych pomysłów jest umieszczenie loga na przeźroczystym tle, wtedy dopasuje się ono do tekstury, na tle której się pojawi. Z kolei okładka powinna być spójna z działalnością firmy i bezpośrednio prowadzić do kojarzenia produktów lub usług danego przedsiębiorstwa.
Informacje o firmie i właściwa kategoria
Wbrew pozorom zawsze warto wypełnić wszystkie pola informacyjne, aby system G+ wiedział o nas jak najwięcej. Dzięki temu nie tylko użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę, sprawdzą to, czego szukali, ale także wzrasta prawdopodobieństwo wyższej pozycji w wyszukiwarce Google (tu najważniejsze pola to „o mnie” i „opis strony” – 10 słów kluczowych). Powinniśmy się także zatroszczyć, by nasza strona została połączona z systemem Google Maps, dlatego należy wybrać odpowiednią kategorię („lokalna firma lub miejsce”). Oczywiście w przypadku dużych firm z paroma placówkami może okazać się to niemożliwe, jeżeli chcemy pozostać przy prowadzeniu jednej strony.
Należy też dodawać na naszej stronie odpowiednie linki, aby kierować klientów, którzy trafią na nasz profil przypadkiem, na naszą, oficjalną stronę firmy. To może poprawić pozycję strony firmowej w wyszukiwarce.
Zaistnieć w sieci
Jednym z największych plusów portalu społecznościowego Google’a jest wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Nie zapomnijmy zatem podłączyć strony swojej firmy. W sekcji „linki” w „Informacjach o stronie” uzupełniamy odpowiednie pola. Warto także wykonać odwrotne działania i na swojej stronie reklamować profil G+ za pomocą wtyczki społecznościowej, którą możemy przygotować przy użyciu Google+ Badge. W celu reklamy w przypadku portalu społecznościowego giganta z Mountain View można również wykorzystać komunikator Hangouts oraz YouTube.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!