Co zrobić, aby nasz odbiorca nie był tylko biernym widzem kampanii? Jaka forma pomoże go zaktywizować?

Natłok reklam sprawia, że konsumenci nie tylko błyskawicznie zapominają oglądane reklamy, ale też zaczynają odruchowo je ignorować. Dlatego marketerzy poszukują sposobów, by odwrócić tę tendencję. Rozwiązaniem jest tworzenie reklam, które mocno angażują odbiorców, czyli reklam interaktywnych.

Czym jest reklama interaktywna?

Reklama interaktywna to nietypowa forma przekazu, w której odbiorca ma wpływ na jej zawartość. Dzięki temu zatrzymuje on dłużej swoją uwagę na reklamie, a tym samym sprawia, że treść bardziej zapada mu w pamięć. Jeśli do tego twórcom reklamy uda się wzbudzić intensywne emocje, takie jak zaciekawienie, rozbawienie czy zaskoczenie to możemy mówić o pełnym sukcesie.

Odbiorca jako aktywny uczestnik kampanii reklamowej

Masowy dostęp do internetu oraz aplikacji mobilnych sprawia, że tworzenie i dystrybuowanie reklam interaktywnych jest coraz łatwiejsze i bardziej efektywne. Wraz ze zwiększaniem się popularności wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, również możemy się spodziewać ciekawych produkcji.

Wyjście z pozycji biernego odbiorcy i możliwość aktywnego udziału w odbieranym przekazie reklamowym jest ciekawą alternatywą dla tradycyjnych formatów reklamowych.

Pierwsze reklamy interaktywne

Pierwsze próby zaangażowania odbiorców w reklamy zaczęły się pojawiać już kilka lat temu. Próbowano łączyć różne media, również tradycyjne. I tak kilka lat temu Skoda podjęła próbę wykorzystania reklamy telewizyjnej tak, aby zaskoczyć telewidzów. Zobaczcie jak to wyszło.

Z kolei marka Ford była jedną z firm, które zdecydowały się na połączenie prasy z możliwościami jakie dają smartfony i kody QR.

Ciekawą próbę podjął także kanał telewizyjny 13TH Street proponując odbiorcom tworzenie własnego horroru z pomocą telefonu! Zabawa odbyła się w kinie i choć naturalnie w próbie uczestniczyło niewiele osób, to o całej akcji usłyszało mnóstwo ludzi.

Ciekawe sposoby wykorzystania reklam interaktywnych

Obecnie najczęściej możemy spotkać reklamy interaktywne podczas korzystania z aplikacji mobilnych. Takie reklamy świetnie prezentują możliwości gier i programów, dając użytkownikom zazwyczaj krótką próbkę jej możliwości.

Prezentacja gier w tej formie jest wręcz najlepszym rozwiązaniem, bo są one z założenia interaktywne.

Innym zyskującym popularność sposobem na zaangażowanie użytkowników jest tworzenie wirtualnych przymierzalni. Ponieważ jest to wciąż nowość, to cieszą się one dużym zainteresowaniem.

Interaktywne reklamy wykorzystujące wirtualną rzeczywistość, jak również technologie 360° sprawdzają się świetnie wszędzie tam, gdzie chcemy odbiorcom zaprezentować wnętrza. Wirtualne spacery chętnie wykorzystują hotele, restauracje, centra spa czy obiekty rozrywkowe.

Interesującym sposobem na zaskoczenie odbiorców jest też tworzenie interaktywnych i przy tym dość nietypowych infografik. Oto doskonały przykład – futureofcarsharing.com.

źródło: futureofcarsharing.com

Interaktywne reklamy są niezwykle skuteczne, ponieważ odbiorcy są znudzeni i zmęczeni jednokierunkową komunikacją. Możliwość zaangażowania się w reklamę jest więc ciekawą alternatywą. Dlatego interaktywne reklamy to przyszłość marketingu. Już teraz można wykorzystywać w tym celu info-kioski, interaktywne systemy POS, stoły dotykowe, kontrolery ruchu, interaktywne lustra i wiele innych rozwiązań. Sprawdźcie sami, czy sprawdzą się one u Was!

 


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu