Ponad 80% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych w promocji swojej marki w Internecie. Najwyższy poziom email marketingu prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej – wynika z raportu „Stan email marketingu w Polsce 2012” przygotowanego przez GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse zbadali poziom zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce. Przeanalizowanych w tym celu zostało 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Badanie dotyczyło takich elementów email marketingu jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%. Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości email.

Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii email marketingowych jak: umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36%) czy testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45%).

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 16.02 – 05.03.2012 r.

Pobierz raport „Stan email marketingu w Polsce 2012″ [PDF]


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu