Dużym zainteresowaniem na tegorocznych targach dmexco w Kolonii cieszyło się stoisko Twittera. Nietypowy zegar z kukułką nawiązywał wyglądem do szaty graficznej popularnego portalu społecznościowego. Sposób działania również zaskakiwał – kukułka reagowała nie na pełne godziny, ale na tweety uczestników targów.

Wszystko dzięki platformie Raspberry Pi, która “nasłuchiwała” nadchodzących tweetów i sterowała mechanizmem. Aby wywołać kukułkę wystarczyło umieścić na Twitterze post z hasztagiem #meetandtweet. Wszystkie otagowane w ten sposób tweety sumował licznik umieszczony z przodu zegara. Co więcej, na ekranie połączonym z instalacją wyświetlała się ich treść.

Dmexco to wiodące międzynarodowe targi branży rozwiązań cyfrowych, odbywające się we wrześniu każdego roku w Kolonii. Wydarzenie gromadzi setki wystawców i odwiedzających. W tegorocznej, szóstej edycji, na dmexco zaprezentowano największe, najbardziej spektakularne osiągnięcia w dziedzinie marketingu online.

fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy
fot. Netizens / mat. prasowy

Niemiecka ConceptX Gruppe, odpowiedzialna za jego przygotowanie, powierzyła stworzenie jednej z głównych atrakcji firmie Netizens. Agencje mają już na koncie kilka wspólnych sukcesów, dlatego też Interaktywny Dom Produkcyjny Netizens podjął się realizacji projektu w oparciu o ideę ConceptX.


Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!

Zobacz możliwości reklamy w portalu