„Czy można tu płacić kartą?” to podstawowe pytanie, które słyszy wielu przedsiębiorców. Dzięki SumUp jest na to prosty sposób. Firma SumUp oferująca usługi z zakresu mobilnej akceptacji kart płatniczych ogłosiła wprowadzenie pierwszego w Europie własnego mobilnego terminala Chip&PIN, opartego o technologię mikroprocesorową i autoryzację transakcji kodem PIN. Spośród największych zalet tego systemu płatności należy wymienić przejrzysty cennik usług oraz szybki proces rejestracji.
Polska wraz ze Szwajcarią są pierwszymi krajami, w których dostępne jest urządzenie PIN+ w wersji beta. Usługa SumUp jest dostępna w modelu Pay-as-you-go, czyli bez abonamentu i długich umów, z najniższą opłatą wśród dostawców mPOS w Polsce – 2,25% od transakcji. Terminal PIN+ będzie można kupić za 295 zł brutto. Oficjalnymi partnerami SumUp w Polsce są InPost Finanse oraz Idea Bank, system rekomendowany jest także przez MasterCard. Oto jak działa mobilny terminal SumUp:
PIN+ jako jedyny na rynku, oferuje możliwość łączenia się poprzez kabel audio jack lub Bluetooth Low Energy, co zwiększa niezawodność transakcji. PIN+ jest ładowany za pomocą wymienialnych baterii, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą być jeszcze bardziej mobilni i obsługiwać płatności w każdym czasie i miejscu. Terminal oferuje możliwość akceptacji wszystkich najpopularniejszych kart debetowych i kredytowych w tym Visa, VPAY, MasterCard i Maestro. Transakcje są autoryzowane kodem PIN, a potwierdzenie zakupu dostarczane jest klientom przez SMS albo e-mail.
SumUp pozwala także na płatności z pozycji telefonu, co zademonstrowano na krótkim filmiku:
SumUp Płatność Mobilna from SumUp on Vimeo
Maximilian Stella, Dyrektor Zarządzający SumUp w Polsce:
– Największą zaletą usługi oferowanej przez SumUp jest przejrzysty cennik usług. W porównaniu do obsługi tradycyjnych terminali płatniczych, korzystając z SumUp użytkownicy nie ponoszą dodatkowych opłat administracyjnych, kosztów transmisji danych czy opłat wynajmu terminali. Jednorazowy koszt urządzenia PIN+ wynosi 295 zł brutto, a stała prowizja w wysokości 2,25% pobierana jest tylko od rzeczywiście przeprowadzonych transakcji. Dodatkową korzyścią, która często jest decydującym argumentem dla przedsiębiorców, jest brak długoterminowych zobowiązań. Podczas gdy umowa na tradycyjny terminal podpisywana jest na 12 lub 24 miesiące, z usługi SumUp można w każdej chwili zrezygnować lub zawiesić korzystanie (np. w przypadku działalności sezonowej), nie ponosząc żadnych kosztów.
Brak abonamentu oraz szybka procedura rejestracji służą maksymalnemu ułatwieniu obsługi płatności kartami dla przedsiębiorców. Aby zacząć korzystać z SumUp należy zarejestrować się w serwisie poprzez stronę sumup.pl lub aplikację na systemy iOS i Android. Rejestracja trwa ok. 10 minut. Po rejestracji można od razu przyjąć pierwszą płatność mobilną (online). Po otrzymaniu czytnika PIN+ (po 1-2 dniach) i zainstalowaniu aplikacji użytkownicy mogą natychmiast rozpocząć korzystanie z terminala. Jest to najszybszy i najprostszy sposób na rozpoczęcie akceptacji kart.
Jak wygląda proces rejestracji?
Rejestracja przebiega całkowicie online, nie jest wymagana wizyta konsultanta czy osobiste podpisanie umowy. Jak się zarejestrować?
1. Przedsiębiorca wpisuje adres e-mail oraz wybiera hasło do logowania.
2. Podaje dane dotyczące swojej działalności gospodarczej (nazwa firmy, forma prawna, rodzaj działalności, NIP).
3. Po założeniu konta wpisuje w aplikacji lub online numer rachunku bankowego, na który mają być wypłacane środki z transakcji.
4. Pobiera kod aktywacyjny, który jest wysyłany na numer telefonu podany podczas rejestracji.
5. Tym samym konto użytkownika jest aktywne.
Po przekroczeniu kwoty 400 PLN przedsiębiorca musi dosłać kopię dowodu osobistego lub paszportu w ramach procedury identyfikacji i bezpieczeństwa.
Promuj biznes na łamach MARKETINGLINK!