Kiedy marki powinny komunikować się ze swoimi odbiorcami?

fot. © kromkrathog - Fotolia.com

fot. © kromkrathog - Fotolia.com

Godzina

Badania Buddy Media wykazały, że codzienne zaangażowanie użytkowników na Facebook ma trzy szczyty: wcześnie rano ok. godziny 7, po pracy, czyli 17 po południu oraz późno w nocy (ok. godziny 23). W związku z tym, jeśli publikujemy wszystkie aktualizacje w czasie dnia pracy, możemy stracić kontakt z dość sporą grupą cennych konsumentów. Oczywiście, jak zwykle również i w tym przypadku generalizowanie byłoby błędem. Działania na stronie każda marka powinna ustalać indywidualnie. Dla przykładu, zaangażowanie internautów zainteresowanych Playboyem zwykle rano bywa znikome.

Fot.: Buddy Media

Dzień

Skoro jesteśmy w stanie ustalić najbardziej aktywne godziny na Facebooka, jesteśmy w stanie wskazać także dni, w których aktywność użytkowników serwisu wzrasta. Najlepszymi pod tym względem dniami są czwartek i piątek. Również w tym przypadku należy jednak nasze działania dostosować przede wszystkim do tych użytkowników, którzy są zainteresowani produktami z naszej branży.

Fot.: Buddy Media

I tak, firmy zajmujące się rozrywką, powinny skupić się na działaniach weekendowych. Warto w sobotę i niedzielę zwiększyć ilość postów dotyczących kina, muzyki i hobby. Również weekendy to dobry czas dla brandów mediowych, przy czym w tym wypadku spokojnie możemy zrezygnować z wpisów poniedziałkowych. Praktycznie nikt nie zwróci na nie uwagi.

Kiedy kierować najwięcej informacji do wielbicieli motoryzacji? Z pewnością w niedzielę. Praktycznie żaden z inny dni tygodnie nie może się z nią równać. A skoro samochody, to także i sport, i ponownie – niedziela.

Fot.: Buddy Media

Środek tygodnia (środa i czwartek) o czas na biznes i finanse. Również w ciągu roboczego tygodnia, ze szczególnym naciskiem na czwartek, dobrze jest rozplanować wpisy dotyczące mody. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku informacji dotyczących zdrowia i urody. W przypadku tych dziedziny praktycznie nie sprawdzają się newsy weekendowe.

Wtorek i ewentualnie sobota to dni dla przemysłu żywnościowego . Jedzeniem i napojami nie interesujemy się w poniedziałki i czwartki. Natomiast jeśli idzie o turystykę i hotelarstwo, najwyższe zaangażowanie przypada na koniec tygodnia. Wycieczek na Facebooku szukamy w czwartek i piątek.

Posty

Jak długie powinny być posty? Im bardziej zwięzłe, tym lepiej! Najbardziej optymalne wyjście to około 80 znaków. Klikalność dodatkowo zwiększa wpis linkujący do innej strony. Internautów ciekawi, co polecają inni.

Chcecie, by użytkownicy polubili Wasz wpis? Poproście ich o to! Jasne komunikaty są o wiele bardziej skuteczne niż długie wyjaśnienia, dlaczego warto kliknąć na przycisk „lubię to”. Słowa, które dodatkowo motywują do aktywności to: „post”, „nasz”, „komentarz”. Jeśli chcecie zapytać o coś użytkowników, pytajcie wprost i na końcu wpisu.

Fot.: Buddy Media

Raport opracowane na podstawie przebadania 200 dużych marek. Okres obserwacji wynosił dwa tygodnie. Wydaje się jednak, że są one adekwatne także w przypadku mniejszych brandów, którym przecież również powinno zależeć na zwiększeniu zaangażowania ich konsumentów.

Czytaj więcej na www.socialpress.pl

Autorka artykułu: Bogumiła Matuszewska


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.